Van de Vendee naar de Loire Atlantique - Reisverslag uit Saint-Brevin-les-Pins, Frankrijk van George Jansen - WaarBenJij.nu Van de Vendee naar de Loire Atlantique - Reisverslag uit Saint-Brevin-les-Pins, Frankrijk van George Jansen - WaarBenJij.nu

Van de Vendee naar de Loire Atlantique

Door: George

Blijf op de hoogte en volg George

31 Mei 2015 | Frankrijk, Saint-Brevin-les-Pins

Vanochtend is de wind gedraaid. Dat heeft een positief en een negatief gevolg. Het positieve gevolg is dat we grotendeels wind mee hebben en dat is erg prettig. Het negatieve gevolg is dat het bijna de hele dag regent. Niet echt hard, maar wel constant vanaf een uur of 12.
We beginnen de dag met een rit over de brug naar het Ile de Noirmoutier De terugweg gaat over het wad. Daar moeten we rond half elf zijn omdat het wad dan droogvalt. Dat lukt. Onderweg zien we veel mensen die op het wad bezig zijn met het verzamelen van een soort schelpen.
Om 12 uur gaan we wat eten (een Galette, dat is een soort gevulde pannenkoek) en wachten daar tot de ergste regen voorbij is. We raken aan de praat met Belg uit Brussel die ook wat Nederlands spreekt. Hij reist van noord naar zuid over de Velodyssee.
Daarna fietsen we door met regelmatig een pauze met koffie om wat op drogen. We komen door La Bernerie-en-Retz en Pornic, leuke stadjes aan de kust.
De route is nog steeds goed aangegeven (zie de foto van de routebordjes).
Wat wel lastig is op de Franse fietspaden is dat ze om de haverklap een 'obstacle' hebben neergezet. Een smal poortje, een paar stenen of een andere vorm van een chicane. Het remt af als we net lekker hebben gedaald en het is frustrerend als we net met een klim beginnen. Maar ja, het hoort bij het land denken we maar.
Om 6 uur zijn we Saint Brevin des Pins. Een leuke chambre d'hotes. We eten in een klein restaurantje in het dorp.
Het is weer droog!

• 01 Juni 2015 - 19:46

Wim En Cil:

Hoi, we weten ongeveer hoe het gister voor jullie was. Drama weer! Hopelijk wordt het deze week iedere dag een beetje beter met eind van de week een duik in zee om af te koelen van de warme fietstocht.