A Nantes, het einde van de Velodyssee - Reisverslag uit Nantes, Frankrijk van George Jansen - WaarBenJij.nu A Nantes, het einde van de Velodyssee - Reisverslag uit Nantes, Frankrijk van George Jansen - WaarBenJij.nu

A Nantes, het einde van de Velodyssee

Door: George

Blijf op de hoogte en volg George

01 Juni 2015 | Frankrijk, Nantes

Vanochtend vertrekken we gelukkig met droog weer. We fietsen een stukje langs de Loire en een lang stuk langs het kanaal de Martiniere. Wij zijn tegen 4 uur in Nantes. Met behulp van de IPhone en de co-piloot die er zeer kundig gebruik van maakt, laveren we door de drukke binnenstad.
We hebben besloten het stuk door Bretagne af te snijden met de trein. We komen anders niet op tijd in Nederland aan en dat wil ik m'n collega's niet aandoen.
We gaan morgen van Nantes naar Caen met de trein en daarna fietsen we verder naar Nederland. Daarom hebben we een hotelletje geboekt in Nantes, vlakbij het station.
We gaan eens vragen bij de SNCF of dat wel kan; een tandem op de trein. Toch wel tot onze verbazing is het allemaal erg klantvriendelijk en servicegericht. We hebben het beeld dat er stoffige loketbediendes zitten die altijd net aan de koffie gaan als je je vraag gesteld hebt. En dat de één dan zegt dat er wel een trein gaat waar een fiets op kan, maar dat de ander dan zegt dat dat niet op dinsdag kan en zo.
Maar nee, alles is mogelijk. Ze zijn uitermate vriendelijk. Zowel degene die ons de informatie geeft, als degene die ons het kaartje verkoopt.
Dus Nantes kan wat ons betreft niet meer stuk. We drinken wat lekkers op een zonnig terras en eten lekker en niet duur in een gezellig bar-restaurant. Echt Frans, buitengewoon!