De kust van de Vendee heeft veel te bieden - Reisverslag uit Notre-Dame-de-Monts, Frankrijk van George Jansen - WaarBenJij.nu De kust van de Vendee heeft veel te bieden - Reisverslag uit Notre-Dame-de-Monts, Frankrijk van George Jansen - WaarBenJij.nu

De kust van de Vendee heeft veel te bieden

Door: George

Blijf op de hoogte en volg George

30 Mei 2015 | Frankrijk, Notre-Dame-de-Monts

We fietsen verder langs de Atlantische kust. Het fietst heerlijk. Het heeft vannacht geregend en 's morgens dreigt het ook nog, maar het blijft droog. En de wind is duidelijk minder dan gisteren.
Prachtige kliffen, bijvoorbeeld bij Baie de Cayola.
In Sables-D'Olonne komen we op het parcours van een triatlon terecht. Alhoewel we op de tandem onverslaanbaar zijn natuurlijk, besluiten we toch maar niet mee te doen. We hebben niet zo'n zin in zwemmen en hardlopen. Wel een leuk stadje, dat Sable overigens.
Verder veel afwisseling. Duinen, boulevards, bos en moerassen. Het blijft genieten dus.
Het is een lange etappe vandaag. Bijna 100 km. Maar het gaat zeer voorspoedig en we komen om 4 uur aan bij de bestemming: Notre-Dames-de-Monts.
We eten een pizza in een restaurant met allemaal Paris St. Germains aanhangers. En vanavond is de bekerfinale tegen Auxerre. Dat zit natuurlijk goed met 3 ex-Ajacieden in de basis. Maar ze kennen toch vooral de oude Ajax glorie moet ik toegeven. Het blijft bij Cruijff en Neeskens.

• 31 Mei 2015 - 13:42

Peggy:

Bonjour cyclistes, zijn jullie vandaag ook weer vroeg in de fietsbenen gegaan? Jammer dat bij jullie ook die zon niet echt wil doorkomen, bij ons hier is het niet veel anders. Overigens is het prima weer om actief aan de gang te gaan en ik was dan ook al vroeg op de golfbaan.
    Ik heb eens naar jullie foto's gekeken en Suz, jouw kuitjes mogen er zijn hoor....hihihi....:-))
    Kan ik ook ergens lezen hoeveel km jullie in totaal gaan fietsen ? Ik zal wel niet goed kijken maar kon het niet vinden. En vraag 2, hoeveel km 's nog voor de boeg.
    Ja Suz je kent me.......heb altijd een kop en staart nodig anders raak ik de draad kwijt.
    Ik weet wel dat jullie in een prachtige omgeving zitten, althans je voortbewegen :-)
    Geniet vandaag van het fietsen, van de omgeving en van elkaar, liefs, Peggy

• 31 Mei 2015 - 20:32

Martine:

Hi George en Suzanne,
    Wat een mooie tochten maken jullie! Jammer dat je die triathlon " niet even meedeed George" ;-)
    Hopelijk morgen weer lekker weer. Geniet ervan!
    groetjes,
    Martine