Richting kust - Reisverslag uit Meschers-sur-Gironde, Frankrijk van George Jansen - WaarBenJij.nu Richting kust - Reisverslag uit Meschers-sur-Gironde, Frankrijk van George Jansen - WaarBenJij.nu

Richting kust

Door: George

Blijf op de hoogte en volg George

26 Mei 2015 | Frankrijk, Meschers-sur-Gironde

Het gaat vandaag richting kust, naar Meschers-sur-Gironde. Richting kust, dus vooral dalen met af en toe een klimmetje. Het weer is redelijk. Wat bewolkt, maar ook wel zo'n. Door de noordelijke wind is het alleen niet zo warm.
We rijden door het prachtige Franse landschap. Akkers, bossen, wijngaarden. Precies zoals Frankrijk moet zijn. Ook nu de nodige bospaadjes en sommige zijn echt niet te doen. Dat betekent dus ook wel wat stukken lopen. We eten ons broodje langs de kant van de weg en hebben wel bekijks met onze tandem. Een vrouw komt speciaal van zo'n honderd meter verder om er eens naar te kijken en een praatje te maken. Bij een cafe spreken we een andere man die een verhaal heeft dat hij zelf vroeger kampioen was op de tandem, althans dat begrepen we eruit.
We zitten nu in een chambre d'hotes een stukje buiten het dorp. Vanavond zijn we naar het dorpje gegaan om wat te eten, maar alle restaurants hadden besloten op dinsdagavond dicht te zijn. Zelfs de pizzeria's waren dicht. Gelukkig nog net voor sluitingstijd bij de supermarkt wat eten kunnen kopen. Dat hebben we lekker bij het zwembad van de chambre d'hotes opgegeten. Ook heel gezellig!

• 26 Mei 2015 - 22:15

Jozien:

Hoi, avontuurlijk hoor deze 2 dgn. Veel plezier lfs ons

• 27 Mei 2015 - 06:42

Peggy:

Ik kan me zo voorstellen dat Jansen&Jansen op de tandem veel
    publiek trekken.....

• 27 Mei 2015 - 18:24

Wim En Cil:

Hee avonturiers, dat gaat goed zo te lezen. We leven en genieten met jullie mee!