Door de wijngaarden van de Dordogne - Reisverslag uit Sousmoulins, Frankrijk van George Jansen - WaarBenJij.nu Door de wijngaarden van de Dordogne - Reisverslag uit Sousmoulins, Frankrijk van George Jansen - WaarBenJij.nu

Door de wijngaarden van de Dordogne

Door: George

Blijf op de hoogte en volg George

25 Mei 2015 | Frankrijk, Sousmoulins

We vertrekken wat laat uit Villefranche. Het moet allemaal nog een beetje wennen. We gaan op weg naar Sousmoulins. Een kilometer of 70 verderop. Voor de navigatie gebruiken we googlemaps. Dat werkt in 90% van de gevallen uitstekend. Soms bedenkt hij echter een route die wel geschikt is voor wandelaars, maar met een tandem is het toch wat anders. Zo komen we door een bos met een erg modderig paadje. Het is lastig ons evenwicht te houden en te voorkomen dat we in de modder duiken. Dan zie ik plotseling voor me een slang op de weg, hij is zeker 1,5 lang. Ik kan hem niet ontwijken en rij over zijn staart. Dat vind ie niet fijn en doet een poging Suzanne aan te vallen. Dat mislukt gelukkig en hij druipt af. We zijn blij als we het paadje weer kunnen inruilen voor wat asfalt.
Het is wel veel klimmen en dalen. Niet echt steil, maar voor de tandem toch lastig genoeg.
Het is een prachtige omgeving met glooiende velden, wijnakkers (Cognac) etc. Het weer is ook prima, er dreigt soms wat regen, maar het blijft mooi.
We zijn blij als we in Sousmoulins aankomen, alleen blijkt de chambre d'hotes aan de andere kant van het dorpje te liggen. Niet ver, maar wel met de nodige hoogte meters. Maar als we er eenmaal zijn is het erg leuk. We krijgen een lekker apperatiefje van de eigenaar die toegeeft een hekel te hebben aan kinderen, maar verder erg aardig is.
Vanavond eten we hier. Een eenvoudige maaltijd met wijn voor maar 15 euro per persoon. En we krijgen allerlei extra's, zoals een kaasplankje, extra wijn en een extra drankje bij de koffie. Daarvoor gaan wij niet op de tandem om in het dorpje naar een restaurant te zoeken!

• 26 Mei 2015 - 09:31

Jolanda:

Wow! Wat een avontuur.. Ga heel veel genieten en hopelijk zonder slangen! brrr

• 27 Mei 2015 - 17:22

Rob Termeer:

Geweldig om meteen avontuurlijk langs een slang te fietsen.
    Gelukkig zijn er ook nog traditionele heuvels onderweg :-)

• 28 Mei 2015 - 18:49

Reza:

Je hebt wel het foto momentje van die aanval gedaan hè George.