Van Noordwijkerhout naar Rotterdam naar Bergerac - Reisverslag uit Villefranche-de-Lonchat, Frankrijk van George Jansen - WaarBenJij.nu Van Noordwijkerhout naar Rotterdam naar Bergerac - Reisverslag uit Villefranche-de-Lonchat, Frankrijk van George Jansen - WaarBenJij.nu

Van Noordwijkerhout naar Rotterdam naar Bergerac

Door: George

Blijf op de hoogte en volg George

23 Mei 2015 | Frankrijk, Villefranche-de-Lonchat

Gisteren voorbereiding voor de reis. Vooral druk gemaakt over de tandem. Hoe gaat die mee in het vliegtuig en hoe houden we hem heel. Vandaag de werkelijkheid. Om half 9 vertrokken naar Rotterdam The Hague Airport (als t maar een naam heeft nietwaar). Tocht ging voorspoedig, alleen Zoetermeer bleek makkelijker in te komen dan er weer uit. Maar uiteindelijk toch goed terecht gekomen op t vliegveld. Heerlijk weer overigens!
Op het vliegveld ging alles zeer ontspannen. "U heeft een tandem?, geen probleem. Gaat u maar naar de incheck balie. Dan wegen ze hem en krijgt u een labeltje. En even later werd hij door een vriendelijk man meegenomen voor zijn eerst vliegreis.
In Bergerac ging het zo mogelijk nog meer ontspannen. Er was één bagageband. En nadat alle koffers binnen waren, kwam er een mannetje met onze fiets aan de hand. Fantastisch!
Na het in elkaar zetten van de fiets en het oppompen van de banden gingen we op weg.
Het vinden van de route ging super, mede door het goede werk van de co-piloot. Aan het eind raakte we even de weg kwijt en toen we het aan een aantal mensen vroegen bleek dat ze wel wisten waar we heen moesten, maar dat ze geen idee hadden van de afstand. Eentje zei dat we nog wel 30 km moesten fietsen , dat was nogal demotiverend. Maar het bleken er maar 15 te zijn, dus dat viel weer erg mee. Maar het was vandaag wel klimmen en dat was voor het eerst op onze tandem, dus een hele ervaring. We bouwen in elk geval conditie op.
In de chambre d'hotes aangekomen, aardige eigenaren. 's Avonds hadden we een table d'hotes geregeld. Dat betekende heerlijk eten voor niet te veel geld, maar dat laatste werd helemaal goed gemaakt door de verschillende wijnen die we kregen en die niet inbegrepen waren. Erg leuk gezelschap met 2 Duitsers (waarvan de vrouw uit Kazachstan kwam), 4 Chinezen die in Parijs woonden, een ex-Luxemburger en een originele Française.
We hebben erg genoten!

• 25 Mei 2015 - 07:41

Peggy:

Jaaaa leuk om jouw blog te lezen maar ik mis enige informatie. Geeft aan dat we elkaar enige tijd niet gesproken hebben

• 25 Mei 2015 - 09:38

Jozien :

Hoi zus en zwager,
    Nou ja, we hadden jullie kunnen uitzwaaien, niet aan gedacht en jullie ook niet ws.
    Leuk te lezen, veel plezier daar. Ga het bericht aan moeders voorlezen, lfs ons.

• 25 Mei 2015 - 09:41

E.P.:

Hoi samen,

Fijn dat het allemaal zo vlot verliep met de tandem, maar vooral ook met het weer.
    Denk veel aan jullie.
    Gisteren een onverwacht bezoekje van Jorge, GEZELLIG!!
    Ga zo verder
    Liefs E.P.

• 25 Mei 2015 - 14:30

Peggy:

Hallo nogmaals, ik had jullie eea geschreven via mijn mobiele telefoon maar ik zie dat dat de helft (nu op mijn laptop) van de tekst er niet op staat. Hoeveel kilometers gaan jullie rijden en wanneer denk je dat bereikt te hebben? Leuk om te weten.
    Lees wel uit de andere berichten dat Suz jouw co-piloot is en haar kennende zal zij alles van tevoren goed bekeken hebben :-)
    Nogmaals heel veel plezier en doe voorzichtig. Peg x

• 25 Mei 2015 - 20:01

Bertine:

Fijne vakantie samen! Schrijven jullie ook af en toe samen? Of is dat jouw taak George?

• 27 Mei 2015 - 17:19

Rob Termeer:

Heerlijk zo'n persoonlijke co-piloot :-)
    Het niet verpakken van de fiets zal ik zeker onthouden, dank voor de tip!