Klimmen en dalen door Chianti - Reisverslag uit Tavarnelle Val di Pesa, Italië van George Jansen - WaarBenJij.nu Klimmen en dalen door Chianti - Reisverslag uit Tavarnelle Val di Pesa, Italië van George Jansen - WaarBenJij.nu

Klimmen en dalen door Chianti

Blijf op de hoogte en volg George

25 Mei 2013 | Italië, Tavarnelle Val di Pesa

Toscane, en dan nog wel de Chianti streek. Dat is het gebied waar ik vandaag en morgen doorheen fiets. Er zijn meer wolken dan gisteren. Er komt vandaag of morgen ook regen voorspellen ze. En bovendien is het hier met zo'n 18-20 graden ook te koud voor de tijd van het jaar. Dus Nederland, ook hier is het afzien.
Zoals verwacht vandaag veel klimmen en dalen. Dat begint al in Florence waar ik vanaf het Piazzale Michelangelo moet vertrekken. Om daar te komen moet ik al een behoorlijke klim afleggen, maar de beloning is groots. Een prachtig uitzicht over Florence als afscheid van de stad.
Na nog wat mooie en soms zware kilometers, kom ik weer voor een hek te staan. Jullie weten inmiddels dat ik geen hek-vrees heb, dus ook dit hek even opzij gezet en verder gegaan. De reden voor het hek werd snel duidelijk, want de helft van de weg was verdwenen en er lag een grote boom dwars over het restant van de weg. Maar goed, ook op een halve weg kon ik nog wel verder en ik kon ook precies onder de boom door, dus dat ging goed. Alleen een stuk verder stond weer een hek en dat hadden ze wel heel goed vastgemaakt met allerlei ijzerdraad. Dat kreeg ik dus niet van z'n plaats. Helaas moest ik dus weer terug. Onder de boom door, over de helft van de weg en het eerste hek weer openen.
En toen moest ik dus kiezen. Of terug of verder doorgaan. Ik heb een er een hekel aan om hetzelfde stuk weg weer terug te fietsen, dus ik ging verder. Dat bleek een lange afdaling te zijn. Leuk, maar ik realiseerde met elke meter afdaling dat what goes down, must go up. En inderdaad, het gevolg was dat ik een extra klim en een behoorlijk zware voor m'n kiezen kreeg om weer op de juiste weg te komen.
Maar goed, ik ben weer gearriveerd waar ik moest zijn en zit nu in Tavarnelle Val di Pesa, in een gezellige B&B met de naam Chianti Inn. Dat klinkt toch niet verkeerd. Bijkomend voordeel is dat Beatrix hier ook een huis heeft en nu kan ik persoonlijk nog even afscheid nemen omdat ik op 30 april niet meer in het land was.

  • 25 Mei 2013 - 10:41

    Laura:

    Terug onder de boom door, swieperdezwiep swieperdezwiep.
    Terug over de helft van de weg, zwoegerdezwoeg zwoegerdezwoeg
    Terug door het gesloten hek, flapperdeflap flapperdeflap

    We kunnen er niet bovenover we kunnen er niet onderdoor, oonee papa moet er dwars door heen!

    Succes de laatste dagen pappie

  • 25 Mei 2013 - 13:17

    Wim En Cil:

    Hoi,
    Tegenspoed levert de mooiste verhalen op.....voor straks in de winter tijdens het kaarten en de wijn.
    Mooie foto's George!
    We genieten met je mee, want straks is het ook voor ons voorbij. Jouw blog.

    Groeten WC

  • 25 Mei 2013 - 14:57

    E.P.:

    Hoi Doorzetter,
    Vooral je goede humeur bij "tegenslag" wat de weg betreft bewonder ik.
    En je doorzettingsvermogen. Enig om het via je verslagen een heel klein beetje mee te maken.
    En wat de temperatuur betreft.....altijd nog zo'n 10 graden warmer dan hier hoor.
    Toscane is schitterend he, heb ik lang geleden ook van genoten.
    Succes voor de laatste loodjes. Nog een weekje denk ik.
    Dagdag E.P.

  • 25 Mei 2013 - 23:38

    Jiska :

    Heerlijk verhaal weer, en leuk dat je wat meer foto's hebt de afgelopen dagen! Geeft een leuke indruk! Geniet ervan nog even!! Groetjes!

  • 27 Mei 2013 - 07:22

    Rob Termeer:

    Hi George,
    Als je zo mooi blijft beschrijven, dan moet je echt een reisboek gaan schrijven ;-). Op 25 mei heb ik in NL Limburgs Mooiste gefietst (met nog ruim 25.000 anderen) maar dat zijn dan heuvels ten opzichte van de bergen die jij letterlijk en spreekwoordelijk verzet. Geniet van de laatste kilometers!
    Gr, Rob

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Italië, Tavarnelle Val di Pesa

George

Actief sinds 25 April 2013
Verslag gelezen: 435
Totaal aantal bezoekers 39871

Voorgaande reizen:

26 Mei 2023 - 18 Juni 2023

Fietsen naar Lyon

24 Mei 2015 - 13 Juni 2015

Bergerac - Noordwijkerhout

17 Mei 2014 - 31 Mei 2014

Op de tandem naar Berlijn

29 April 2013 - 07 Juni 2013

Fietstocht naar Rome

Landen bezocht: