Florence - Reisverslag uit Firenze, Italië van George Jansen - WaarBenJij.nu Florence - Reisverslag uit Firenze, Italië van George Jansen - WaarBenJij.nu

Florence

Blijf op de hoogte en volg George

23 Mei 2013 | Italië, Firenze

Nadat ik gisteren de Apenijnen heb beklommen, vandaag de afdaling naar Florence. Met 1 langere klim. Vanochtend regende het, maar toen ik wegging was het alweer droog en ik heb verder geen regen meer gehad. Wel was de afdaling wat lastig omdat het hier en daar glad was.
Wel een prachtig gezicht, eerst het gebied rond Florence en later een mooi uitzicht op Florence (Rob, inderdaad vanuit Fiesole).
Florence is een prachtige stad. Wel ontzettend druk, zeker vergeleken met gisteren boven op de pas. Het was lastig een kamer te vinden, en de prijzen zijn ook anders dan op de Passo della Fussa, maar ja.
Florence doet me voor wat betreft pleintjes en de steegjes aan Rome denken. En verder natuurlijk de prachtige Dom (ik ben er niet in geweest, er stond een hele rij voor de ingang), het Piazza della Signoria met zijn mooie beelden en de Ponte Vecchio met z'n winkeltjes.
En dan de restaurants, de terrassen en de heerlijke ijsjes. Nou ja, woorden schieten te kort.
Komende week ga ik Toscane doorfietsen. Ik kijk er nu al naar uit.

  • 24 Mei 2013 - 14:49

    Egbert:

    Ha die George,

    hier is het amper 9 graden, af en toe een beetje zon maar meestentijds buien - we hadden denk ik allemaal met je mee moeten gaan, op de fiets door Italië...

    Goeie reis verder,
    groet van Alice en Egbert

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Italië, Firenze

George

Actief sinds 25 April 2013
Verslag gelezen: 331
Totaal aantal bezoekers 39856

Voorgaande reizen:

26 Mei 2023 - 18 Juni 2023

Fietsen naar Lyon

24 Mei 2015 - 13 Juni 2015

Bergerac - Noordwijkerhout

17 Mei 2014 - 31 Mei 2014

Op de tandem naar Berlijn

29 April 2013 - 07 Juni 2013

Fietstocht naar Rome

Landen bezocht: