Pioggia, solo pioggia - Reisverslag uit Trente, Italië van George Jansen - WaarBenJij.nu Pioggia, solo pioggia - Reisverslag uit Trente, Italië van George Jansen - WaarBenJij.nu

Pioggia, solo pioggia

Blijf op de hoogte en volg George

16 Mei 2013 | Italië, Trente

Vandaag van Bolzano naar Trento gereden. Twee mooie steden. Van Bolzano heb ik een hoop gezien, naast de Dom en het museum met Otzi, ook de terrasjes en cafeetjes natuurlijk. Van Trento een stuk minder want het plenst vandaag van de regen.
Om even terug te komen op 2 reacties (erg leuk trouwens, al die reacties, ik geniet er van om ze te lezen). De eerste van Maarten, die zich afvroeg wanneer ik ging afzien. Nou vandaag dus. 70 km door de stromende regen is wel iets anders dan mijn eerste etappe in Italië, in de heerlijke zon. Maar als ik de vooruitzichten zie, ga ik er meer met zon meemaken dan met regen, dus dat komt wel goed.
De tweede van Rob, die vroeg of ik appeltjes zou plukken. Dat wil ik wel doen Rob, maar volgens mij zat jij in een ander jaargetij hier dan ik. Ik zie alleen maar bloesem op de fruitbomen. Wel erg mooi trouwens hoe alles hier in bloei staat.
Iets anders dat mensen bezig houdt is of ik niet te vroeg in Rome aankom. Nou kan dat nooit te vroeg zijn natuurlijk, maar ik lig inderdaad wel voor op het schema. Ik ga de etappes in Italië en zeker in Toscane dan ook wat korter maken. Ik moet ook voldoende tijd hebben om mijn Italiaans te oefenen in de Osteria's en Pizzeria's. Ik plan nu op de 31e aan te komen in Rome.
Qua taal ben ik nu ook echt in Italië. Het Duits is nu wel van de baan. Maar dat geeft ook wel een lekker vakantiegevoel (sorry, alle hardwerkende vrienden en collega's :-)).

  • 16 Mei 2013 - 18:34

    Marja:

    Hoi George,
    Wat een geweldig leuke verhalen. Reisboek schrijven misschien? Hou vast dat vakantiegevoel! Geniet van al het moois! Groetjes Marja.

  • 16 Mei 2013 - 22:13

    Egbert:

    Hoi George,

    laat het jou een troost zijn te weten dat het hier heel deze donderdag geregend heeft: soms wat motregen, dan weer wat steviger - maar droog wilde het tussen 10.00 en 20.00 u niet worden. Helpt dat? Of is het vooruitzicht van een stralende Italiaanse zon wellicht voldoende? Goede reis verder!

    Egbert & Alice

  • 16 Mei 2013 - 22:25

    Wim En Cil:

    Hoooi,

    We zijn jaloers op je vrijheid, maar ook hier is het ondanks de regen prachtig! Dat groen zo groen kan zijn.
    Leuk voor jou om Italie te beleven in de lente. Volgens mij zijn jullie er alleen geweest in de hitte van de zomer? Heerlijk om je fietstocht te lezen, geeft al wat vakantiegevoel.

    Wim en Cil


  • 17 Mei 2013 - 08:17

    Rob Termeer:

    Buongiorno George,
    Da's waar. De bloesem maakt dat meer dan goed. De kans dat je de bloesem veilig in Rome krijgt en kunt overhandigen is niet erg groot. Dus blijf er maar naar kijken en geniet verder van je ambiente fantastico.
    Arrivederci, Rob

  • 17 Mei 2013 - 12:16

    Bart Postma:

    Hoi George

    Het gaat zo te zien zeer voorspoedig, afgezien van een enkel regenbuitje :-). Morgen naar een andere Arena dan die waar je regelmatig zit? Verdi? Goeie reis verder en veel plezier.
    Bart

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Italië, Trente

George

Actief sinds 25 April 2013
Verslag gelezen: 296
Totaal aantal bezoekers 39872

Voorgaande reizen:

26 Mei 2023 - 18 Juni 2023

Fietsen naar Lyon

24 Mei 2015 - 13 Juni 2015

Bergerac - Noordwijkerhout

17 Mei 2014 - 31 Mei 2014

Op de tandem naar Berlijn

29 April 2013 - 07 Juni 2013

Fietstocht naar Rome

Landen bezocht: