Tussen Trento en Verona - Reisverslag uit Belluno Veronese, Italië van George Jansen - WaarBenJij.nu Tussen Trento en Verona - Reisverslag uit Belluno Veronese, Italië van George Jansen - WaarBenJij.nu

Tussen Trento en Verona

Blijf op de hoogte en volg George

17 Mei 2013 | Italië, Belluno Veronese

De tweede dag op rij dat het alleen maar regent. Ik zal toch eens met de paus bellen dat dat niet de bedoeling is en of hij niet iets kan regelen. Ik kom tenslotte niet elk jaar op de fiets naar hem toe, dan kan hij wel voor wat meer zon zorgen.
De receptioniste van het hotel vanochtend vroeg of ik nu met de trein naar Verona ging. Ik legde uit dat dat niet de bedoeling was. Bovendien zou het toch wel weer droog worden? Ja zei ze, maar niet vandaag.
Ik merk dat er op m'n MP3 speler veel liedjes staan die over de regen gaan. Ik zing onderweg dus hard mee met CCC, Who'll stop the rain. De geiten langs de kant kijken me wat vreemd aan.
De regen heeft ook wat nevenverschijnselen. Zo is de rivier de Adige, waar ik nog steeds langs fiets, veranderd van een mooie stromende rivier in een wild kolkende watermassa. Bij een van de stuwen waar ik overheen fietste werd ik gewaarschuwd door een agent omdat het water inderdaad hoog bij de stuw stond. Toen ik later koffie dronk in een dorpje verderop, kwam dezelfde agent toevallig ook het café in. Hij vertelde dat ze de rivier overal aan het controleren waren vanwege de regen.
Een ander effect is dat de takken van de bomen met bloesem heel zwaar worden. Ze hangen soms tot heel laag over het fietspad heen. Ik heb er al een tegen m'n hoofd gehad toen ik even niet oplette. Gelukkig had ik een helm op.
Omdat ik de regen zat was ben ik iets eerder gestopt dan het plan was. Ik zit nu bij een Agri Tourissimo, annex wijnproeverij. Ik verheug me al op de avondmaaltijd met een lekker glaasje wijn van het huis.
Terwijl ik dit zit te typen is het droog geworden en zie ik zelfs de zon even door de wolken heen. Ik kan het nu ook afmaken op m'n balkon! Zou dat goed nieuws zijn voor morgen?

  • 17 Mei 2013 - 17:37

    Joke:

    Hoi George, je bent lekker bezig. Ja fietsen in de regen is niets. Droog weer heb je nodig. Nou ja je kan genieten van mooie besneeuwde bergen en bloesem. Oh ja die bergen zie je niet als het regent. En je bent buiten en in beweging. Wat wil een mens nog meer?
    Je bent de Alpen al weer uit. Dat ging snel. Vind je het niet jammer dat je er niet verder doorheen bent gefietst? (ondanks op en neer...)
    Geniet er nog van - met dit tempo kan je wel heen en terug. IS dat geen goed idee? Dit 6 weken moeten toch om.
    Nog heel veel plezier en lekker eten en drinken en fijne fietskilometers!!
    groetjes van Joke

  • 17 Mei 2013 - 17:55

    E.P.:

    Hoi George,
    Nee dat was niet de bedoeling die regen. Maarjoh, je eten en vooral dat glaasje wijn smaakt zoveel te beter toch.
    Morgen gaan Suzanne en ik gezellig uit eten, jammer dat je er niet bij bent maar samen is ook gezellig. We halen het wel weer in.
    Ben benieuwd wat je morgen voor weer hebt, geen overstromende rivier hoop ik.
    Weten ze daar eigenlijk wat te doen als het water stijgt ?
    Moet Jorge aan te pas komen ?
    Je hoort van me na morgen, wat en waar we gegeten hebben.
    Dagdag EP.

  • 17 Mei 2013 - 20:46

    Peggy:

    Hi George, je bent al een heel eind gekomen, nog niet teveel ontberingen maar die regen maakt het fietsen er niet gemakkelijker op.
    Bij ons komt het hier ook met bakken naar beneden en dus vertrek ik naar de zon.
    Ik ga morgen voor een week naar Morayra, niets avontuurlijks aan, met het vliegtuig en daar met vrienden een heerlijk huis geboekt.
    De koffer is gepakt maar ik neem zeker iPhone en iPad mee, in de eerste plaats natuurlijk om jou te volgen (haha) en mijn zakelijke mail op te halen.
    Trap jij nog effe door dan ga ik even in de relaxstand want dat gebuffel is leuk maar een mens moet ook eens ontspannen.
    Geniet vooral van alles wat je tegen komt en wat je om je heen ziet.
    Zo'n reis lijkt me toch op veel gebieden een onnoemlijk mooie ervaring.Vertel je morgen hoe die wijnproeverij was?
    Overigens ken ik ook talloze songs die over 'the sun' gaan.....:-)
    Nog veel veilige kilometers, groetjes Peggy




  • 18 Mei 2013 - 20:36

    Lies Maliepaard:

    Hé George, mooie tocht! Succes. Lies

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Italië, Belluno Veronese

George

Actief sinds 25 April 2013
Verslag gelezen: 502
Totaal aantal bezoekers 39846

Voorgaande reizen:

26 Mei 2023 - 18 Juni 2023

Fietsen naar Lyon

24 Mei 2015 - 13 Juni 2015

Bergerac - Noordwijkerhout

17 Mei 2014 - 31 Mei 2014

Op de tandem naar Berlijn

29 April 2013 - 07 Juni 2013

Fietstocht naar Rome

Landen bezocht: