Otzi in Bolzano - Reisverslag uit Bozen, Italië van George Jansen - WaarBenJij.nu Otzi in Bolzano - Reisverslag uit Bozen, Italië van George Jansen - WaarBenJij.nu

Otzi in Bolzano

Blijf op de hoogte en volg George

15 Mei 2013 | Italië, Bozen

Een korte rit vandaag naar Bolzano. Ik wil wat tijd hebben om naar het archeologisch museum te gaan, want daar ligt Otzi, de ijsman uit het Tiroler gebergte. Leuk hem eens gezien te hebben. Ze weten van alles van deze mummie. Waar hij aan overleden is, wat hij het laatst gegeten heeft en welke ziektes hij onder de leden had. Heel bijzonder dat ze dat weten van iemand die toch al 5.300 jaar geleden overleden is.
Verder is Bolzano een leuke stad, mooie Dom, heel fietsvriendelijk ook. Dat valt me trouwens helemaal mee hier in Noord-Italië. Veel fietspaden, goed aangegeven routes. prima geregeld.
Het blijft nog tweetalig, alleen de hotelman spreekt liever Engels dan Duits. Ook zag ik een kreet op de weg "Free Sud-Tirol". Grappig dat dat dan in het Engels op de weg staat.
Het weer blijft lekker. Meer wolken en morgen schijnt er toch wel regen te komen, maar dat zien we morgen dan wel weer.

• 15 Mei 2013 - 16:19

Astrid En Bea:

Hoi George
    Groot gelijk dat je wat tijd in Bolzano doobrengt.
    Wat een prachtige stad hè?!
    Wij zijn doorgefietst naat Ora/Auer lliggen dus nog op (Reitsma's) schema.
    Blijf lekker genieten van deze prachtige reis.
    Groeten,
    Astrid en Bea

• 15 Mei 2013 - 19:34

Carla Warmerdam:

Wat ga je er als een speer vandoor!!

We genieten van je reisverslagen, wat heb jij een conditie!!!!

Nu nog vele mooie fietsdagen gewenst.

Groetjes Kees en Carla

• 15 Mei 2013 - 21:46

Jozien:

Hoi Zwager,
    Wat een mooie berichten , je bent een kanjer hoor!
    Lfs xxx

• 16 Mei 2013 - 02:33

Hannah:

Ha pap,
    Ik heb otzi ook gezien in Bolzano, het is inderdaad leuk er even geweest te zijn.
    Hopen nu maar dat het droog blijft voor de komende dagen!
    Liefs Hannah

• 16 Mei 2013 - 10:26

Patricia:

He George,Wat ga je goed zeg..! Elke dag nog op de fiets gestapt, begint nu echt een verslaving te worden zeker? Kan je je auto in nederland ook wel verkopen en alles op de fiets doen :).
    Lig je nog op schema of ben je stiekem toch wat meer km per dag aan het maken zodat je langer in Rome kan verblijven en genieten van de pastas, pizzas en ijsjes?
    Maak je ook wel genoeg fotos van je reis en alle dorpjes die je aandoet?
    Fiets vooral zo vrolijk verder!
    Grtjs Patricia

• 16 Mei 2013 - 14:52

Dick & Ferry:

Hee George,

Wat gaat het goed zeg, superknap!
    Nu lekker in Italie, Rome komt dichterbij... Geniet er van de komende kilometers, wij volgen het vanuit een nat en koud Oegstgeest.