De Apenijnen over - Reisverslag uit Firenzuola, Italië van George Jansen - WaarBenJij.nu De Apenijnen over - Reisverslag uit Firenzuola, Italië van George Jansen - WaarBenJij.nu

De Apenijnen over

Blijf op de hoogte en volg George

23 Mei 2013 | Italië, Firenzuola

Vandaag de Apenijnen over. Sorry Nederland, maar het is hier nog steeds prachtig weer. Niet te heet om te fietsen, maar gewoon heerlijk. De Apenijnen zijn misschien niet zo zwaar als de Alpen, voor mij zijn ze zwaar genoeg. Ik moet 2 passen over, eerst Passo della Raticosa (968 m) en dan Passo della Futa (900 m). Het klimmen is lastig, maar wat ik vooral lastig vind is om na een afdaling weer het klim-ritme te pakken te krijgen. De eerste honderden meters lijk ik dan wel lood in m'n benen te hebben. En de komende dagen wordt het veel klimmen en dalen na elkaar, dus ik kan m'n borst natmaken.
Het is hier wel prachtig. Fantastische uitzichten over de Apenijnen, een heel vriendelijk gebergte. Alles fris en groen, fantastico.
Ik heb besloten boven op de tweede pas een hotel te nemen. In het boekje van Reitsma stond er een in Monte di Fo, vlak na de tweede pas. Het plaatsje is zo klein dat ik de dichtstbijzijnde plaats heb aangegeven als locatie (Firenzuola).
Het is prachtig gelegen, zo boven op de berg, maar het is wel heel eenvoudig. Ze leken zo wie zo verbaasd dat er iemand voor een kamer kwam. De douche bracht na een aarzeling van een minuut of 5 zowaar wat warm water voort en internet, ja dat hadden ze wel maar dat deed het niet. Maar het waren erg vriendelijke mensen. Ik kreeg een grote bier toen ik aankwam en later nog een cappuccino die ik niet hoefde te betalen. En 's avonds lekker gegeten.
Ik heb m'n verhaal dus wel gemaakt, maar zal het morgen pas op de site kunnen zetten.
Bij deze dus. Nu ga ik Florence in, vanavond m'n verhaal over vandaag.

  • 23 Mei 2013 - 21:08

    Kees:

    Hai George,

    Leuk zo'n ontmoeting op een plaats waar ze nog geen internet hebben.
    Zouden we de kinderen eens heen moeten zien te krijgen voor een echte vakantie.
    Hier in Nederland kunnen we nu zelfs niet meer van de IJsheiligen op aan.
    Vanavond vorst aan de grond.
    Zowaar een nieuw thema voor koningsdag.

    Fiets ze

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Italië, Firenzuola

George

Actief sinds 25 April 2013
Verslag gelezen: 385
Totaal aantal bezoekers 39781

Voorgaande reizen:

26 Mei 2023 - 18 Juni 2023

Fietsen naar Lyon

24 Mei 2015 - 13 Juni 2015

Bergerac - Noordwijkerhout

17 Mei 2014 - 31 Mei 2014

Op de tandem naar Berlijn

29 April 2013 - 07 Juni 2013

Fietstocht naar Rome

Landen bezocht: