Naar Bologna - Reisverslag uit San Lazzaro di Savena, Italië van George Jansen - WaarBenJij.nu Naar Bologna - Reisverslag uit San Lazzaro di Savena, Italië van George Jansen - WaarBenJij.nu

Naar Bologna

Blijf op de hoogte en volg George

21 Mei 2013 | Italië, San Lazzaro di Savena

Vandaag een rit van Ferrara naar Bologna. Eigenlijk een beetje saaie rit, vergeleken met wat ik al heb gezien. Een vlakke etappe met soms lange wegen. Aan het eind zag ik wel de contouren van de Apenijnen, die krijg ik morgen voor mijn kiezen. Ik heb het routekaarten als foto toegevoegd!
O ja, vandaag moest ik kiezen voor de rit door Toscane of langs Assisi. De eerste is zwaarder, maar mooier en ik had eigenlijk al bedacht dat als ik de Alpen over kon komen,ik ook Toscane aan moest kunnen. Het is dus Toscane geworden.
Het wegdek beter is hier soms erg slecht, het is hier vaak erg goed uitkijken, ik heb meerdere keren gehad dat ik even op de kaart keek en dan door een gat in de weg stuiterde.
Toen ik gisteravond in Ferrara was, zag ik nog een fototentoonstelling van de aardbeving die vorig jaar vooral noordelijk van Ferrara heeft huisgehouden. Toevallig was dat ook 20 mei.
Ik heb vandaag ook voor het eerst flessenwater in m'n bidon gedaan. Tot nu toe haalde ik dat water gewoon uit de kraan, maar in het hotel waar ik zat smaakte dat zo naar chloor dat ik daar van af gestapt ben.
Vandaag in een plaatsje net buiten Bologna. Blijkbaar zijn er in mei nogal wat beurzen in Bologna waardoor de hotels daar vol zitten of niet te betalen zijn. Dus onthou, beternietin mei naar Bologna!
Vanaf de plek waar ik zit gaat een trein naar het centrum van Bologna, dus dat is makkelijk. Alleen had ik me wat vergist in de tijd dat ik een trein terug kon nemen, daarom een wat laat verslag vandaag.
Bologna is overigens een prachtige stad. Mooie pleinen, leuke winkelarcades en lekkere terrasjes voor een wijntje en wat te eten.

  • 22 Mei 2013 - 07:12

    Rob Termeer:

    Hoi George,
    Goede keuze. Die Apenijnen zijn een leuke ervaring, anders dan de Alpen maar zeker niet zwaarder. En je wilt het uitzicht vanaf boven op de berg op Florence daar beneden, zeker niet missen. Als Reitsma nog de route gelijk heeft gehouiden, kun je boven (voordat je naar Florence afdaalt) heerlijke pasta eten en het kerkje bezoeken. Leuk om de foto's te zien, nu nog een foto van jezelf met een mooie achtergrond :-).
    Gr, Rob

  • 22 Mei 2013 - 07:14

    Rob Termeer:

    Hoi George,
    Ik heb het even opgezocht, de naam van het bedoelde dorpje, Fiesole. Veel plezier!
    Gr, Rob

  • 22 Mei 2013 - 07:39

    Suzanne:

    Rob, met jouw laatste zin van je eerste reactie, ben ik het helemaal eens.
    Suzanne

  • 23 Mei 2013 - 07:06

    Rob Termeer:

    Haha Suzanne,
    Ja, je wilt hem wel kunnen herkennen in Rome, toch ;-).
    Gr, Rob

  • 23 Mei 2013 - 09:57

    Jan Rinzema:

    Ha die Sjors

    Bologna heeft de oudste universiteit van Europa. Cultuurstad nr 1 dus!
    We volgen je leuke verslagen
    Grappig dat jij vandaag noemt dat je iets 'saai' vindt
    Jij slaat je altijd je door situaties geweldig 'stoïsch' doorheen
    Het moet dus erg zijn!
    Een hele mooie dag vanuit een regenachtig NL!

    Jan

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Italië, San Lazzaro di Savena

George

Actief sinds 25 April 2013
Verslag gelezen: 358
Totaal aantal bezoekers 39853

Voorgaande reizen:

26 Mei 2023 - 18 Juni 2023

Fietsen naar Lyon

24 Mei 2015 - 13 Juni 2015

Bergerac - Noordwijkerhout

17 Mei 2014 - 31 Mei 2014

Op de tandem naar Berlijn

29 April 2013 - 07 Juni 2013

Fietstocht naar Rome

Landen bezocht: