Voor het onweer uit - Reisverslag uit Le Tréport, Frankrijk van George Jansen - WaarBenJij.nu Voor het onweer uit - Reisverslag uit Le Tréport, Frankrijk van George Jansen - WaarBenJij.nu

Voor het onweer uit

Door: George

Blijf op de hoogte en volg George

05 Juni 2015 | Frankrijk, Le Tréport

Gisteravond een heerlijke avond. Het was warm en we hebben buiten met zicht op de zee heerlijk gegeten.
Het weerbericht vertelde ons dat er in de middag zware buien en onweer zou komen. We gaan dus niet zo ver vandaag en willen zorgen dat we rond 2 uur ergens terecht kunnen.
Na Het ontbijt beginnen we zoals gebruikelijk met een klim om het dorp uit te komen. Vandaag staan er minder zware klimpartijen op de agenda omdat we maar een etappe van 40 km fietsen.
We zijn inderdaad om 2 uur in een restaurant in Eu, vlak bij de plek van onze overnachting. Precies op het moment dat we naar binnen gaan vallen de eerste druppels. Dan komt er een bui over met veel regen en onweer die ongeveer 3 kwartier duurt. We kijken er naar vanachter onze lunch. We hebben geluk gehad dat we precies op dit tijdstip binnen zitten.
Na de bui gaan we naar de chambre d'hotes. Dat is een soort landhuis dat er van binnen uitziet als van oude (en wat armere) adel.
Een aardige eigenaresse laat ons de kamer zien. We hebben geluk, want we hadden de goedkoopste kamer gereserveerd, maar doordat er een dubbele boeking was, krijgen wij de grotere kamer voor de prijs van de kleinere.
Omdat we al uitgebreid gelunched hebben en bovendien het dichtbijzijnde restaurant een klim van 3 km betekent, eten we op het landgoed.

• 06 Juni 2015 - 11:43

Jozien:

Dat is nog eens geluk hebben

• 06 Juni 2015 - 11:45

Vandaag wat langer fietsen