De 5 heuvels van Seine-Maritime - Reisverslag uit Pourville-sur-Mer, Frankrijk van George Jansen - WaarBenJij.nu De 5 heuvels van Seine-Maritime - Reisverslag uit Pourville-sur-Mer, Frankrijk van George Jansen - WaarBenJij.nu

De 5 heuvels van Seine-Maritime

Door: George

Blijf op de hoogte en volg George

04 Juni 2015 | Frankrijk, Pourville-sur-Mer

De route vandaag werd wat hij beloofde. We gaan 5 keer steil naar beneden en moeten dus ook weer 5 keer sterk klimmen. Het zijn steeds bij dorpjes die om de een of andere reden in de vallei zijn gebouwd. Het begint bij het verlaten van Étretat, dan komen we bij Fecamps, Cany Barville, Angiens en tot slot Pourville-sur-Mer waar ons volgende onderkomen is.
Het is gelukkig heerlijk weer en de dorpjes zijn het aanzien meer dan waard.
Google leidt ons nog wel een paar keer door slechte bosweggetjes en onberijdbare zandpaadjes, maar dat zijn we inmiddels wel gewend. Één keer maakt hij het wel heel erg bont. We moeten eerste een (korte) afdaling over een weg vol keien en grint en vervolgens zo steil omhoog dat het lopend met de tandem duwend nog een hele klus was. En dat noemt Google een fietspad.
We komen aan bij de chambre d'hotes, die erg leuk gelegen is met uitzicht op zee (zie de foto).
We kunnen lopend naar het strand en de restaurantjes, dus de fiets krijgt ook wat rust.

• 04 Juni 2015 - 20:05

Wim En Cil:

Hoi stoere klimmers!! Dan is het zo heerlijk op een terrasje neerzakken en een koud biertje nemen....vooral met dit weer. Vakantie 2.0, geniet er van samen!