Van Ermelo naar Ommen - Reisverslag uit Ommen, Nederland van George Jansen - WaarBenJij.nu Van Ermelo naar Ommen - Reisverslag uit Ommen, Nederland van George Jansen - WaarBenJij.nu

Van Ermelo naar Ommen

Door: Suzanne en George

Blijf op de hoogte en volg George

18 Mei 2014 | Nederland, Ommen

Na de etappe van gisteren hebben we besloten iets minder ambitieus te zijn. We wilden naar Hardenberg, maar hebben bedacht dat Ommen ook wel een leuke stop zou zijn. Eerst een lekker ontbijtje van Dick genuttigd. Allerlei lekkers, eigengemaakte jam, een uitloop-eitje, speltbrood en wat al niet.
Daarna weer via de knooppunten naar Elspeet, Epe naar Wijhe. Bij Wijhe de pont over de IJssel. Het is nog steeds vooral veel zon en we hebben al verbrandingsverschijnselen. Wie had dat vorig weekend kunnen bedenken. Na Wijhe zoeken we een uitspanning om koffie te drinken, maar dat valt een beetje tegen. Er is niet veel te vinden onderweg. Tot we in Heino komen, daar is een gezellig pleintje rond de kerk met heerlijke koffie en appeltaart. Zonder slagroom zeg ik, om aan de lijn te denken. Maar dan hebben we buiten de Heinose waard gerekend, want je krijgt bij de koffie zo wie zo een glaasje slagroom. We genieten er maar van.
Om 3 uur komen we aan in Ommen. We hebben een B&B op het oog in het centrum en dat gaat goed. We krijgen een eigen 'huisje', heel klein, maar heel gezellig. De B&B heet Bellevue, maar wat op gebaseerd is, is wat onduidelijk. Echt veel uitzicht hebben we niet, maar dat is helemaal geen probleem. We zitten hier prima.

• 18 Mei 2014 - 17:32

Françoise En Peter:

Als jullie zin hebben in een break/of overnachting in Enschede , jullie zijn welkom!
    Succes met jullie reis en...misschien tot morgen,:)
    Liefs Francoise en Peter