Tussen de cols - Reisverslag uit Pfunds, Oostenrijk van George Jansen - WaarBenJij.nu Tussen de cols - Reisverslag uit Pfunds, Oostenrijk van George Jansen - WaarBenJij.nu

Tussen de cols

Blijf op de hoogte en volg George

12 Mei 2013 | Oostenrijk, Pfunds

Vandaag een tussenetappe naar Pfunds aan de voet van de Reschenpass. Het is droog en soms zelfs wat zon. Na een behoorlijke afdaling, het begin van de klim naar de Reschenpass, maar het valt allemaal nog wel mee.
In Pfunds is het lastig een goed onderkomen te vinden. Er is veel dicht en er zijn weinig mensen op straat. Er zijn wel veel ferienhausen, maar die zijn vooral voor de winterperiode zo lijkt het. Uiteindelijk kom ik bij Schone Aussicht. En dat is een waar paradijsje. Zeer vriendelijke mensen, mooie kamer met balkon en inderdaad mooi uitzicht. Ik mag gratis koffie en taart nemen. M'n fiets staat in een mooie garage, nou ja, prachtig! Alleen is er vanavond geen warm eten want de vrouwen hebben vrijaf gekregen vanwege Moederdag. Maar ja, daar is mee te leven.

• 12 Mei 2013 - 15:16

Hans Oud:

Hoi George,
    Ik lees dat je bij de Reschenpass zit. Heb ik vorig jaar nog gewandeld. Mocht je langs de Reschensee komen dan natuurlijk even stoppen bij de kerktoren die uit het water van meer steekt. Dorpje is ooit opgeofferd om er een stuwdam te bouwen.
    Succes met het vervolg!

• 12 Mei 2013 - 16:18

Jozien:

Hoi George,
    Ma is hier en ze heeft je hele week ff gelezen, leuk om te volgen.
    We kunnen ons voorstellen, dat het erg mooi is om te fietsen.
    Succes verder in de bergen en toi toi...
    Groetjes en liefs van ons en Ma.

• 12 Mei 2013 - 17:11

E.P.:

Hoi stoere vriend
    Ik vind het zo fantastisch wat je doet, zo in je uppie en maar trappen. Ik kan je geen zetje omhoog geven,, maar het afdalen is eigenlijk moeilijker toch. Althans met lopen vond ik dat altijd.
    Leuk dat je zo'n goed en mooi onderkomen hebt gevonden en ach warm eten, komt morgesdn wel weer.
    Succes verder he.
    Gr.E.P.

• 13 Mei 2013 - 07:33

Rob Termeer:

Hi George,
    Na deze klim kun je alle klims aan in de wereld, ze zijn hooguit meer van hetzelfde of hebben een andere hoek ;-). De basis van geloof, overtuiging en rustig blijven ademhalen blijft gelijk. Geniet van de afdaling van de Reschenpass die ik, zoals je weet, vanaf de andere kant heb moeten beklimmen. Daarna wordt het uitglijden naar Rome. De Apenijnen ga je als heuvels ervaren ;-). Geniet ervan!
    Gr, Rob

• 13 Mei 2013 - 09:51

Geke:

Hallo George, wat ben je al ver, wat gaat het voorspoedig, wat een klim heb je al achter de rug, geweldig, ga zo door en wat heerlijk dat er zoveel te genieten valt, naast de inspanning, lieve groet Geke