Over de top van de Arlbergpas (1800 m) - Reisverslag uit Pettneu, Oostenrijk van George Jansen - WaarBenJij.nu Over de top van de Arlbergpas (1800 m) - Reisverslag uit Pettneu, Oostenrijk van George Jansen - WaarBenJij.nu

Over de top van de Arlbergpas (1800 m)

Blijf op de hoogte en volg George

11 Mei 2013 | Oostenrijk, Pettneu

Wat een ervaring. Het klimmen viel niet mee. Ongeveer 10 km met soms percentages van 8-10%, maar minimaal 5%. Er kwam geen einde aan zo leek het. Maar eenmaal boven op de Arlbergpas was ik toch wel trots op mezelf. De laatste 2 km kreeg ik gezelschap van iemand op een mountainbike met aanhanger. Hij was een Duitse mountainbike gids en werkt in de zomer in Kitzbuhel.
Het was onderweg wel prachtig. Er lag nog heel veel sneeuw en hoe hoger ik kwam hoe dikker de sneeuw nog langs de weg lag. Het was wel aan het smelten, dus je zag in de sneeuwmassa riviertjes ontstaan. Heel bijzonder.
Daarna de afdaling, die was vooral koud. Gelukkig had ik handschoenen, maar ik was blij dat ik op de bestemming was in Pettneu.
Daar een gasthof gezocht, gasthof Arlberg natuurlijk. Ik werd hartelijk welkom geheten door de gastfrau, en mocht me opwarmen aan de stoof. Binnen een half uur had ik haar hele levensgeschiedenis gehoord. Die zal ik hier niet herhalen, dat is wat voor bij de borrel later..

  • 11 Mei 2013 - 18:02

    Maaike:

    Gij dappere held!!! Gefeliciteerd! Niet alleen jij bent trots, wij hier ook met z'n allen!
    De grootste hobbel is dus genomen! Geeft hoop voor de komende periode!
    Groetjes en gefeliciteerd, van Pa.
    Niets dan respect van Jos!
    Natuurlijk ook een WARME groet van mij!
    Maaike

  • 11 Mei 2013 - 20:46

    Anton:

    Goed gedaan ouwe klimgeit!
    haha Altijd fijn die mensen die meteen hun hele levensverhaal met je willen delen.

    gr Anton

  • 11 Mei 2013 - 21:04

    Lida&Nico:

    Nou dat is toch maar goed gegaan zeg pffff en dan die kou brrrrr. Die warme gastfrau was natuurlijk welkom met haar verhaal. Lekker opwarmertje. Dus die borrel gaan we dan wel nemen ....ooit.
    Succes weer verder Gerorge. Groeten uit Brielle

  • 12 Mei 2013 - 03:21

    Hannah En Jordi:

    Recht zo die gaat pap! Wij en de chinezen zijn trots op je!
    Liefs, H&J

  • 12 Mei 2013 - 07:49

    Peggy:

    Jemig de pemig, you did it......#respect!!
    Gun je jezelf nu n paar dagen rust of....???
    Die kuiten van jou verdienen een warm bad!! :-)
    Ben benieuwd naar dat levensverhaal van jouw aardige gastfrau !
    Reken maar dat jij er ook in voor komt als
    ze haar verhaal aan de volgende gast gaat vertellen !
    Over die Nederlander, helemaal fietsende uit Noordwijkerhout........ Hihihi
    Hoop dat je vandaag lekker uitrust om morgen verder te gaan!
    Viele grusse....

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Oostenrijk, Pettneu

George

Actief sinds 25 April 2013
Verslag gelezen: 958
Totaal aantal bezoekers 39874

Voorgaande reizen:

26 Mei 2023 - 18 Juni 2023

Fietsen naar Lyon

24 Mei 2015 - 13 Juni 2015

Bergerac - Noordwijkerhout

17 Mei 2014 - 31 Mei 2014

Op de tandem naar Berlijn

29 April 2013 - 07 Juni 2013

Fietstocht naar Rome

Landen bezocht: