Le Havre en omstreken - Reisverslag uit Étretat, Frankrijk van George Jansen - WaarBenJij.nu Le Havre en omstreken - Reisverslag uit Étretat, Frankrijk van George Jansen - WaarBenJij.nu

Le Havre en omstreken

Door: George

Blijf op de hoogte en volg George

03 Juni 2015 | Frankrijk, Étretat

Het lijkt vandaag een simpele dag te worden. We kopen onze lunch bij de boulangerie van het dorpje en gaan op weg. Dan blijkt waarom het gisteren zo makkelijk was om het dorp in te fietsen. Het was een lange afdaling, maar vandaag mogen we het dorp pas uit als we een soortgelijke klim naar boven hebben gemaakt. Het is geen Ventoux en er zal geen film over gemaakt worden, maar als de eerste paar meters na je ontbijt voor je gevoel 90 graden omhoog gaan, valt dat niet mee.
De eerste 30 km van de rit van vandaag hebben regelmatig dit soort verrassingen. We duiken een dorpje in, veelal leuke kustplaatjes, maar om er weer uit te komen moeten we alle reserves die we er gisteren aangegeten hebben aanspreken.
Dan komen we bij Honfleur. Een toeristisch plaatsje vlak voor de brug naar Le Havre. Daar drinken we koffie in het gezelschap van vooral bejaarde (o sorry, 50-tiggers en 60-tiggers) toeristen.
We gaan dan met de tandem de pont du Normandie over. Een ervaring op zich omdat het verkeer vlak langs je raast en je hoopt maar dat ze goed uitkijken. Het is wel kicken als we er overheen zijn.
Maar dan begint het pas echt. We komen over het industrie- en haventerrein van Le Havre. Dat is behoorlijk eng omdat het een weg is waarover vrachtverkeer raast en er is geen fietspad te bekennen. We overleven het, maar daar is alles mee gezegd.
Als we Le Havre uitkomen, lijkt er een fietsroute te zijn naar onze eindbestemming. Maar na 500 meter kunnen we de bordjes al weer niet vinden. Een teleurstelling en we gaan toch maar verder op de Google route.
Het laatste stuk van de route gaat over glooiend landschap. Sommige klimmetjes zijn best venijnig, maar niet zo erg als het begin van de route.
We zijn blij als we aankomen in Écretat. We vinden de chambre d'hotes snel en de eigenaresse mag dan wat vreemd zijn, de kamer en het bed zijn prima.
Nadat we lekker gespijzigd en gelaafd zijn in het dorpje, zijn we dus weer helemaal gelukkig!
Ik heb de foto van de route voor morgen toegevoegd. We hebben nog wat voor de boeg!

• 04 Juni 2015 - 08:21

Hannah:

Zo helden, jullie zijn goed bezig zeg! En wat een rit staat jullie vandaag weer te wachten. Ik hoop op lekker weer voor jullie en wens jullie weer een mooie tocht vandaag!
    Liefs, H

• 04 Juni 2015 - 17:01

Aniek:

Jeetje wat stoer van jullie!! (en idd ook wel wat jaloersmakend hier vanachter het bureau, onder het TL licht ;))

Leuk om jullie avonturen te lezen.

Geniet er van!

Grtz, Aniek