Van Steinfeld naar Nienburg - Reisverslag uit Nienburg, Duitsland van George Jansen - WaarBenJij.nu Van Steinfeld naar Nienburg - Reisverslag uit Nienburg, Duitsland van George Jansen - WaarBenJij.nu

Van Steinfeld naar Nienburg

Door: Suzanne en George

Blijf op de hoogte en volg George

21 Mei 2014 | Duitsland, Nienburg

Vanochtend ons eigen ontbijt geregeld bij de Backerei aan de overkant van de B&B. Daarna op pad. Het kostte wat moeite om de juiste route te vinden. We begonnen dus met een km of 7 omrijden. We fietsten vandaag vooral door het vlakke Duitse boerenland. Tussen 10 uur en 14 uur zijn de dorpen en stadjes veelal uitgestorven zo lijkt het. Zo af en toe een backerei of konditorei, maar het is niet erg levendig. Sommige plaatsen zijn een uitzondering, zoals Sulingen bijvoorbeeld.
We hebben door het zoeken van leuke routes wel behoorlijk omgereden, uiteindelijk hebben we 100 km gefietst vandaag.
Het was nog lastig een leuke B&B te vinden in Nienburg. Er waren nogal wat plekken vol en toen we er 1 gevonden hadden via Booking.com bleek dat er nog een Nienburg in Duitsland was. Moesten we het weer annuleren.
Maar nu zitten we in Hotel Am Posthoff, in de altstadt van Nienburg. Vlak onder de kerk met een mooie galmende kerkklok en een gezellig carillon. Hopenlijk doen die het alleen overdag.
Ze hebben in elk geval een paar ijstenten waarvan 1 met heerlijk ijs.

• 21 Mei 2014 - 18:51

Cilleke:

Ha, het gaat goed zo te lezen! Ben benieuwd of jullie ook wel eens van plek switchen. Lijkt me saai om steeds naar de ander z'n rug te moeten kijken ;-) Succes!

• 21 Mei 2014 - 20:52

Nico En Lida:

Aardig wat kilometers gemaakt dus pfffffff

• 22 Mei 2014 - 19:31

Elisabeth:

Het gaat inderdaad goed met jullie begrijp ik. En hoe was het met de kerkklok en het carillon ? Lekker geslapen of ieder uur gewekt ?

Wij hebben nog steeds mooi weer en jullie ook geloof ik.

Zit er al eelt op je billen Suzanne ?

Dagdag XX E|P.