Van De Panne naar Nederland - Reisverslag uit Cadzand-Bad, Nederland van George Jansen - WaarBenJij.nu Van De Panne naar Nederland - Reisverslag uit Cadzand-Bad, Nederland van George Jansen - WaarBenJij.nu

Van De Panne naar Nederland

Door: George

Blijf op de hoogte en volg George

09 Juni 2015 | Nederland, Cadzand-Bad

We rijden langs de Belgische kust. Ongeveer parallel aan de tram de van De Panne naar Knokke Heist gaat. Het is nog droog, maar wel wat kouder dan gisteren. Ook waait het nog steeds hard. Vooral als we over de boulevards dicht aan zee fietsen, krijgen we we de volle laag. Zowel van de wind als van het zand van het strand.
We komen door alle kustplaatsjes; Middelkerke, Oostende, De Haan, Blankenberge, Zeebrugge en Knokke-Heist. We stoppen wat vaker dan anders voor een kopje koffie of wat ander warms en wat te eten.
We volgen vandaag de Belgische knooppunten en dat gaat goed. Bij Oostende wijst de route ergens naar links, maar daar is alleen water. Na wat zoeken blijkt er een veerboot te zijn die ons door de haven van Oostende naar de overkant brengt. Dat scheelt wat kilometers en we kunnen even wat anders doen dan tegen de wind in fietsen.
We zijn tegen het eind van de middag in Cadzand en dus weer teug in Nederland na 1.400 km fietsen door Frankrijk en België.