Stumpfend België in - Reisverslag uit De Panne, België van George Jansen - WaarBenJij.nu Stumpfend België in - Reisverslag uit De Panne, België van George Jansen - WaarBenJij.nu

Stumpfend België in

Door: George

Blijf op de hoogte en volg George

08 Juni 2015 | België, De Panne

Vandaag de laatste klim. Om Wissant uit te komen moeten we de Cap over, onze laatste klim van meer dan 100 meter. Daarna gaat het richting België. Het is vandaag redelijk zonnig, maar er staat een stevige wind. En die wind blijkt de hele weg strak tegen te staan. We moeten een afstand van meer dan 80 km afleggen en het is dus echt tegen de wind in stumpfen. Dat zijn we als Nederlanders gewend natuurlijk, maar op een tandem in een waaier fietsen valt niet mee. Het noorden van Frankrijk is wel behoorlijk vlak en soms is het hele stukken recht toe recht aan tegen de wind in.
We besluiten Calais te omzeilen en komen daarna langs Duinkerken. Vlakbij De Panne rijden we België in.
's Avonds eten we lekker in een Belgisch restaurant om ons voor te bereiden op morgen, dan waait het weer de hele dag windkracht 5 uit het noordoosten.
We hadden voor we deze reis begonnen bedacht dat de wind over het algemeen uit het zuidwesten zou komen. Dat blijkt deze 3 weken een verkeerde theorie te zijn. We hebben 2 keer zuidwesten wind gehad. Ėėn keer regende het daardoor de hele dag en één keer toen we maar 30 km hoefden te fietsen omdat we een treinreis hadden gemaakt. De rest van de tijd kwam de wind toch vooral uit het noorden.