Tussen de Caps - Reisverslag uit Wissant, Frankrijk van George Jansen - WaarBenJij.nu Tussen de Caps - Reisverslag uit Wissant, Frankrijk van George Jansen - WaarBenJij.nu

Tussen de Caps

Door: George

Blijf op de hoogte en volg George

07 Juni 2015 | Frankrijk, Wissant

We fietsen vanuit Verton richting het noorden. Doel van vandaag is het gebied tussen de twee Caps. De Cap Grize Nez en Cap Blanc Nez. We hebben een Chambre d'hotes in Wissant gereserveerd. We komen door Etaples en Boulogne sur Mer. In die laatste plaats hebben we nog een zeer vreemde ervaring met een tunneltje onder het spoor door. Dat tunneltje is zo laag dat we er gebukt onder door moeten gaan. En er voor en er na staat ook een hekwerkje waar we wat moeizaam met de tandem onderdoor kunnen. Maar het is de enige weg en ook andere mensen maakten er gebukt en al gebruik van.
Wissant ligt tussen de twee Caps in en we gaan voordat we naar Wissant gaan eerst langs Cap Griz Nez. Het is mooi en helder, dus we zien Engeland duidelijk liggen.
Dan gaan we naar Wissant. Nog wat klimmen en dalen en we zijn bij de Chambre d'hotes. Daar is niemand aanwezig, maar er hangt een briefje dat we onze kamer in kunnen gaan. We moeten alleen even bellen voor het ontbijt. Dat doe ik en vraag gelijk hoe het met de WiFi zit. O ja, zegt ze, die is 'en panne'. Dat vinden we maar niks. En gecombineerd met het onpersoonlijke gedoe, besluiten we een ander onderkomen te zoeken. Dat lijkt ze niet eens erg te vinden.
We komen terecht in Hotel La Plage. Daar heeft Suzanne al eens eerder met Attie gelogeerd, dus oude herinneringen komen boven. We eten lekker in het dorpje dat overigens niet zo heel veel bijzondere restaurants te bieden heeft. Alles bij elkaar niet echt een aanrader voor een vakantietripje.