Zandvoort aan de Atlantische kust - Reisverslag uit Verton, Frankrijk van George Jansen - WaarBenJij.nu Zandvoort aan de Atlantische kust - Reisverslag uit Verton, Frankrijk van George Jansen - WaarBenJij.nu

Zandvoort aan de Atlantische kust

Door: George

Blijf op de hoogte en volg George

07 Juni 2015 | Frankrijk, Verton

Het is vandaag een mooie zonnige dag, maar wel behoorlijk fris. We fietsen Eu uit met een klim en daarna gaat het geleidelijknaar beneden richting Verton. We hebben ook grotendeels de wind mee, dus het gaat voorspoedig. We zijn wat vroeger dan gedacht in Verton. We gaan daarom nog even naar Berck, een plaats aan het strand. Dat blijkt echt een soort Zandvoort te zijn. Ontzettend druk en auto's die file rijden op de boulevard. We zitten een poosje op de boulevard en verbazen dat het nog zo druk is op het strand, want is met de koude westenwind toch niet echt behagelijk.
We kijken in Verton wat rond of er ook restaurants zijn, maar zien er geen. Dat betekent dat we weer naar Berck terug moeten om wat te eten. In de Chambre d'hotes aangekomen, vragen we de eigenaresse of zij iets weet in de buurt. Zij weet een auberge net buiten het dorp. Dat is van een oudere vrouw die zelf kookt voor haar gasten. We zijn benieuwd wat we kunnen verwachten. Het blijkt een leuke auberge te zijn met inderdaad een oudere vrouw die kookt en ons persoonlijk welkom heet. Verder is er een nog oudere vrouw die bedient. Het eten is prima en de twee vrouwen weten behalve ons nog een stuk of 20 andere gasten bedient. Respect, zeggen we dan.
We krijgen de koffie gratis en zijn op tijd terug voor de tweede helft van Barcelona tegen Juventus.

• 07 Juni 2015 - 21:28

Wim En Cil:

Leuk om precies op de kaart te zien hoe ver jullie gefietst hebben! Nog een stuk of 5 etappes en dan zijn jullie weer in Nederland volgens mij.