Oversteek Bretagne - Reisverslag uit Houlgate, Frankrijk van George Jansen - WaarBenJij.nu Oversteek Bretagne - Reisverslag uit Houlgate, Frankrijk van George Jansen - WaarBenJij.nu

Oversteek Bretagne

Door: George

Blijf op de hoogte en volg George

02 Juni 2015 | Frankrijk, Houlgate

Zoals gezegd, vandaag een trein dag. We zijn om 9.45 op het station in Nantes. Het gaat allemaal perfect.. Eerst met de TGV naar Le Mans. De fiets kan mee, zij het dat de deur wat smal is. Maar we hebben de hele coupe, inclusief de plek voor de tandem, voor onszelf. In Le Mans hebben we een uur overstap tijd, dus alles op z'n gemak. We stappen in de TER (een regionale trein), naar Caen. De deuren zijn een stuk breder en we reizen op het midden van de dag, dus plek zat.
Wat mij betreft geen kwaad woord meer over de SNCF. We zijn om 3 uur in Caen en hebben Bretagne mooi afgesneden.
Vanuit Caen fietsen we nog 30 km naar Houlgate.dat klinkt engels en het doet ook erg engels aan. Maar het is toch echt frans. Het is niet druk in het dorpje. We eten lekker in een Brasserie een Planche Normandie. Dat betekent zoveel als een grote plank met lekker verschillende soorten vlees en kaas, begeleid door frites en sla. Ze hebben geen eigen wijn, maar dat wordt ruimschoots goedgemaakt door de eigen bel calvados bij de koffie. We zullen wel weer lekker slapen vannacht.

• 02 Juni 2015 - 22:29

Jozien:

Ff wat anders met de trein en dat ziet er lekker uit zeg, groetjes van hier

• 03 Juni 2015 - 15:49

Attie:

Jullie gaan goed! Leuk de verslagen te lezen. Op afstand trots op ons zuster-OV in Frankrijk...

• 03 Juni 2015 - 22:09

Peggy:

Geen klachten over SNCF.......misschien eens tegen NS aanhouden, kunnen ze nog iets van leren...:-)
    Jullie moeten maar snel terugkomen want hier in Nederland komt de zomer eraan. Morgen mooi weer.......alhoewel ik daar niet zoveel aan heb achter mijn laptop op kantoor.
    Hoe is het met de spierpijn? na al die ervaring met fietsen geen last meer van hoop ik?
    Goed eten doen jullie dar wel, althans het ziet er goed uit op de foto's.
    Ik kwam van de week een leuk fietsliedje tegen:

" Suzy, Suzy,
    give me your answer do,
    I'm half crazy
    all for the love of you,
    It won't be a fancy marriage,
    but you'll look sweet,
    upon the seat,
    of a bycicle made for two......."

Slaap lekker vanavond in la douce France xx