De Vendee in - Reisverslag uit Jard-sur-Mer, Frankrijk van George Jansen - WaarBenJij.nu De Vendee in - Reisverslag uit Jard-sur-Mer, Frankrijk van George Jansen - WaarBenJij.nu

De Vendee in

Door: George

Blijf op de hoogte en volg George

29 Mei 2015 | Frankrijk, Jard-sur-Mer

We vertrekken op tijd uit Esnandes. Aardige eigenaresse geeft ons nog wat cake mee voor onderweg. We hebben vandaag niet zo'n lang route voor de boeg. Volgens de kaart ongeveer 65 km, maar het worden er altijd wat meer. Begin van de route is door bijna Nederlands poldergebied. We komen vanuit de Charente Maritime naar de Vendee. Een populair campinggebied.
We komen door La Faute sur Mer, Le Tranche sur Mer en Longeville sur Mer. Inderdaad, we rijden nog steeds langs de zee.
De fietsroute is nu een combinatie van de Velodyssee en La Vendee au Velo. Het valt op dat de route echt heel goed is aangegeven. Dat fietst erg makkelijk.
Wat ook opvalt en eigenlijk een beetje tegenvalt is de wind. Wij dachten dat wind veel uit het zuid-westen zou waaien. Maar dat is niet zo. Veel noordenwind en westenwind. Het is dus veel wind tegen en ook niet zo warm. Maar die combinatie is wel weer goed, want daardoor fietsen we we ons wel weer warm.
We pauzeren een paar keer direct aan zee. Dat is prachtig.
Om 4 uur zijn we weer bij de nieuwe chambre d'hotes in St Vincent sur Yard. We krijgen een groot glas wijn en een grote bier als welkom. Dat gaat er prima in.

• 29 Mei 2015 - 20:27

Jan:

George en Suzanne, geniet er lekker van. Leuk jullie te volgen. Een hele fijne fietsvakantie gewenst. Hartelijke groeten van Jan en Lilian.

• 30 Mei 2015 - 18:24

Attie:

Hey Suus en George, ik ben weer terug uit Terschelling en kan jullie avonturen gaan volgen. Ga straks de reisverslagen even bij langs. Fijn dat het met de tandem goed ging! (hoorde ik ook al van Cil). Veel (fiets)plezier!!