Verder langs de Franse kust - Reisverslag uit Esnandes, Frankrijk van George Jansen - WaarBenJij.nu Verder langs de Franse kust - Reisverslag uit Esnandes, Frankrijk van George Jansen - WaarBenJij.nu

Verder langs de Franse kust

Door: George

Blijf op de hoogte en volg George

28 Mei 2015 | Frankrijk, Esnandes

Vanochtend simpel ontbijtje. Er blijken nog 4 dames in de B&B te zijn. Ze noemen zich de Coyotes 33. We vragen naar de betekenis, maar het is 'gewoon een naam'. En ook het getal past niet echt bij hun leeftijd, of ze moeten de club al zo'n 20 jaar geleden begonnen zijn. We gaan verder op de Velodyssee. Maar het eerste deel besluiten we af te snijden, zodat we wat verder kunnen fietsen vandaag. Dat is geen slimme keuze. We komen daardoor eerst bijna op de RN terecht en dat is met de tandem niet fijn. Vervolgens blijkt dat we een brug over zouden moeten die en erg hoog is en waar het verkeer langs je raast. Dat doen we niet en moeten van armoede toch maar een andere route kiezen. Alles bij elkaar hebben we niks afgesneden, maar 15 km extra gefietst.
We komen door Rochefort en vandaar langs de kust naar Rochelle. Leuke weg met veel afwisseling. Duinen, kustwegen, boulevards etc. Het is nog wel bewolkt en door de zeewind ook niet heel warm.
In Rochelle is het gezellig druk. Er wordt een kermis opgebouwd en we laveren met de tandem door de smalle straatjes en toeristen door.
Vanaf Rochelle gaan we weer van de route af. Deels omdat we eigenwijs zijn, maar ook omdat er al een chambre d'hotes hebben gereserveerd op de alternatieve route. Maar nu blijkt dat een hele goede keus te zijn. Het is een prachtig fietspad. Het loopt 15 km pal langs de zee. Ook gaat de zon meer schijnen.
's Avonds eten we in een visrestaurant direct aan zee.

• 28 Mei 2015 - 22:09

E P.:

Hallo samen,
    Hier is het leven iets minder avontuurlijk maar ik reis een beetje met jullie mee. Gezellig.
    Wat een ramp lukt me dat als je voor zo''n hoge brug staat, maar ja, het eind was goed en....lekker visje gegeten ?
    ik ga zaterdag weer naar ma, dat lijkt me een goede verdeling.

Veel rijplezier hoor verder en tot de volgende keer.

XX E.P.

• 28 Mei 2015 - 22:48

Jozien:

Knap hoor met die hindernissen,maar ook benieuwd waar je weer terecht komt. Kicken hoor.
    Ma is blij te horen, dat het goed met jullie gaat :) xx

• 29 Mei 2015 - 09:55

Wim En Cil:

Leuk! Hier in Nederland ook nog steeds fris en waaierig weer hoor! Maar jullie hebben overwegend de wind mee, dat scheelt.