De Havel route - Reisverslag uit Potsdam, Duitsland van George Jansen - WaarBenJij.nu De Havel route - Reisverslag uit Potsdam, Duitsland van George Jansen - WaarBenJij.nu

De Havel route

Door: Suzanne en George

Blijf op de hoogte en volg George

26 Mei 2014 | Duitsland, Potsdam

Het hotel waar we overnacht hebben bleek gerund te worden door Theo en Thea Tattoo. Zelden iemand gezien met zoveel tattoos over zijn hele lichaam. Een simpel ontbijt en dan gaan we op weg.
We gaan vandaag naar Postdam. Niet zo ver, maar we willen Postdam toch ook wel eens zien.
We fietsen over de Havel route. Een mooie route langs de rivier de Havel. We rijden door mooie gebieden, soms over dijkjes die er Nederlands uitzien.
'S middag zijn we in Postdam. Daar lopen we wat door het oude stadsdeel en door een gigantisch park met wel 3 kastelen waaronder Sans Souci. Die Frederik de Grote wist wel hoe zijn zorgen de baas moest worden.
'S avonds lekker gegeten, het is een gezellig centrum hier.
Morgen nog 1 etappe naar Berlijn, een korte, en dan zit het fietsen er op.
P.S. Na alle opmerkingen over de rug van George hebben we een stukje gewisseld van plek. We zijn er snel achter gekomen dat de originele positie toch de beste is.

• 27 Mei 2014 - 17:41

Attie:

Never change a winning team? Of zoiets? :-) Succes met de laatste etappe en veel plezier in Berlin.