Fietspaden in allerlei soorten - Reisverslag uit Brandenburg an der Havel, Duitsland van George Jansen - WaarBenJij.nu Fietspaden in allerlei soorten - Reisverslag uit Brandenburg an der Havel, Duitsland van George Jansen - WaarBenJij.nu

Fietspaden in allerlei soorten

Door: Suzanne en George

Blijf op de hoogte en volg George

25 Mei 2014 | Duitsland, Brandenburg an der Havel

Na een zeer uitgebreid ontbijt vertrekken we richting Brandenburg an der Havel. We komen door Tangermunde en steken daar de Elbe over. Na de Elbe fietsen we een stuk over de Elbe route. We krijgen te maken met een variëteit aan fietspaden. Sommige strak geasfalteerd of geplaveid met dikke betonplaten. Doet minder recht aan de natuur waar we doorheen fietsen, maar fietst wel lekker door. Er zijn er ook met betonplaten die, zo lijkt het, 40 jaar geleden al schots en scheef zijn neergelegd en waar in die 40 jaar niets aan gedaan is. Alleen zijn er nog meer scheuren in gekomen. Het is een behoorlijk gehobbel. Dan zijn er de bospaadjes. Hiervan zijn er lekkere fietsvriendelijke paadjes met alleen nu een dan een losliggende wortel. Maar we komen ook over zandweggetjes met rul zand. En dat is met de tandem toch lastiger dan met een gewone fiets. Het gaat redelijk, maar 1 keer houden we het niet en gaan onderuit.
Wat verder opvalt is dat het overal erg rustig is. Er is bijna geen koffie onderweg te krijgen en de stadjes en dorpjes zijn veelal uitgestorven.
Zelfs in Brandenburg an der Havel is niet veel te beleven. Zowel de Altstadt als de Neustadt zijn erg rustig. Gelukkig vinden we nog wel een lekker Italiaans restaurant, dus alles komt nog goed.
Voor morgen besluiten we Potsdam aan te doen. Dat is een korte etappe via de Havel fietsroute.

  • 25 Mei 2014 - 22:30

    Cilleke:

    Als ik het goed zie zijn jullie er al bijna....!

  • 26 Mei 2014 - 06:05

    Peggy:

    Ben zelf net terug van n vakantie in Moraira waar ik ook diverse sportieve activiteiten heb ondernomen zoals wijn proeven, tapas happen, boek lezen en het verleggen van de badhanddoek van in de zo'n naar schaduwplek!
    Het gevolg daarvan is dat de Weegschaal mij onverbiddelijk aangaf dat ik de komende weken tot andere acties moet komen om die vakantievreugde er weer af te werken !
    En dan jullie tandemverslagen lezend heb ik het vermoeden dat Berlijn zich mag opmaken om 1 tandem met 2 slanke dennetjes binnen te halen!
    Wat zijn jullie goed bezig zeg!
    Wel n paar stevige uitdagingen! Een rug articuleert toch minder scherp zodat je elkaar niet altijd goed zal begrijpen ( lees:horen) maar aan de pedalen zul je voelen waar de ander naar toe wil!
    Ik heb n enorme bewondering voor jullie lieve George en Suz, wat n onderneming weer!
    Hoe zijn de reacties onderweg? Heeft de Duitse pers jullie al ontdekt ? Hihi En waar ik ook zo benieuwd naar ben.......hoe voel je je als je zo als n twee-eenheid aan het trappen bent ?
    Ik heb er natuurlijk weer allerlei romantische gedachten bij..haha
    Als ik zo meteen mijn autootje op richting Nunspeet zet dan denk ik aan jullie!
    Veel plezier vandaag! Geniet van de omgeving en van elkaar!
    Ik doe het jullie niet na, zou ik overigens toch ook eerst een rug moeten vinden waar ik een kleine 16 uur per dag tegen aan zou willen kijken hahaha
    Dag Jansen en Jansen, houd het stuur recht en nogmaals veel plezier!
    Veel liefs,

  • 26 Mei 2014 - 14:41

    E.P.:

    Hoihoi,

    Naar Potsdam en dan is het eind in zicht. Fanrtastisch hoor.
    XX E.P.

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Duitsland, Brandenburg an der Havel

George

Actief sinds 25 April 2013
Verslag gelezen: 316
Totaal aantal bezoekers 39762

Voorgaande reizen:

26 Mei 2023 - 18 Juni 2023

Fietsen naar Lyon

24 Mei 2015 - 13 Juni 2015

Bergerac - Noordwijkerhout

17 Mei 2014 - 31 Mei 2014

Op de tandem naar Berlijn

29 April 2013 - 07 Juni 2013

Fietstocht naar Rome

Landen bezocht: