Oost Duitsland in - Reisverslag uit Uenglingen, Duitsland van George Jansen - WaarBenJij.nu Oost Duitsland in - Reisverslag uit Uenglingen, Duitsland van George Jansen - WaarBenJij.nu

Oost Duitsland in

Door: Suzanne en George

Blijf op de hoogte en volg George

24 Mei 2014 | Duitsland, Uenglingen

Van Grafhorst gaan we verder Duitsland in. Grafhorst ligt net nog in Nedersaksen. Dat is ook de grens met de vroegere DDR. Als we net het dorp uit zijn, zien we een groot bord waarin de eenwording (23-12-1989) is vermeld.
Er is verder niet direct veel verandering te merken. Wat wel opvalt is dat de fietsbewegwijzering er niet beter op wordt. Er zijn weinig tot geen fietsroutes meer, maar ook geen speciale fiets wegwijzers.
We fietsen langs Gardelegen, waar we in een leuk centrum een kopje koffie nemen. Het is verder vrij rustig in alle dorpjes.
Het is wel weer behoorlijk warm en mooi weer.
We komen terecht in Uenglingen, een dorpje vlakbij Stendal. Een klein dorpje waar we in oude boerderij een mooi appartement krijgen. Aardige mensen, we hebben het weer prima getroffen.
We moeten 's avonds wel op de fiets naar Stendal om wat te eten want er is geen restaurant in Uenglingen.
Het ziet er dreigend uit qua weer, maar het blijft droog en we zijn op tijd weer binnen voor de CL finale.

• 24 Mei 2014 - 23:27

Cilleke:

Mmmm, ziet er uit als VAKANTIE! Mix van mooi warm weer, elkaar en een inspirerend activiteit. Wat wil een mens nog meer? Succes morgen.

• 25 Mei 2014 - 11:47

E.P:

Hoi hoi saam,

Ik was erg benieuwd of er nog iets van achterstand in de oude DDR te zien was, maar je hebt het al beantwoord.
    Niet dus begrijp ik, uitgezonderd de bewegwijzering.
    Hier gaat alles zo z'n gangetje, lekker weer, niet zo warm als bij jullie. Dat is vast hard werken met 30 graden.
    Veel plezier en tot de volgende keer.
    Liefs E.P.