De Aller route - Reisverslag uit Celle, Duitsland van George Jansen - WaarBenJij.nu De Aller route - Reisverslag uit Celle, Duitsland van George Jansen - WaarBenJij.nu

De Aller route

Door: Suzanne en George

Blijf op de hoogte en volg George

22 Mei 2014 | Duitsland, Celle

Vertrokken uit Nienburg na een lekker ontbijt. Het is vandaag nog warmer dan de laatste dagen. Het zou vandaag wel 30 graden kunnen worden. We gaan eerst via een paar leuke fietsroutes naar Gilten. Daar kunnen we aansluiten op de Aller route. Deze loopt door naar Celle, het einddoel van vandaag. Het voordeel daarvan is dat je niet veel op de kaart of de smartphone de route hoeft op te zoeken, er staan voldoende bordjes onderweg om de route goed te kunnen volgen. Wat wel apart is, is dat de route Aller route heet omdat je langs de Aller rijdt. Dat is op zich logisch, maar het rare is dat we de Aller bijna niet gezien hebben. We noemen de route daarom maar Alles behalve Aller route. Want behalve de Aller is er wel veel moois te zien. We komen door een bosrijk gebied en leuke dorpjes en stadjes. Als we bijna in Celle zijn hebben we gelukkig ook nog de Aller gezien, dus het is toch nog goed gekomen.
In Celle terechtgekomen in een wat ouderwets hotel. Er zijn wat oudere echtparen, maar gedurende de avond komt een gezelschap van 9 wat luidruchtiger 50-tiggers aan. Zo wordt het nog heel gezellig.
Het gaat misschien onweren vanavond, maar nu lijkt dat er nog niet op.

• 23 Mei 2014 - 21:10

Attie:

Goed bezig,hoor. Mooie afstanden afgelegd al. Volgens mij ben ik ook een keer in Celle geweest, op de terugweg van het filmfestival in Karlo Vivary. Succes met het vervolg en veel (fiets)plezier!

• 23 Mei 2014 - 21:34

Jozen:

nou leuk hoor om te lezen, veel goede km's verder.....
    liefs Ma