De Artland route - Reisverslag uit Steinfeld, Duitsland van George Jansen - WaarBenJij.nu De Artland route - Reisverslag uit Steinfeld, Duitsland van George Jansen - WaarBenJij.nu

De Artland route

Door: Suzanne en George

Blijf op de hoogte en volg George

20 Mei 2014 | Duitsland, Steinfeld

Vanochtend uit Lingen vertrokken na een eenvoudig ontbijt. We dachten dat we een lunchpakket konden maken, maar dat was niet de bedoeling volgens het hotelmeisje. Blijkbaar zag ze hoe teleurgesteld we waren, want even later kwam ze met 4 heerlijke broodjes aangezet. Die waren over van een groep gasten die een soort arrangement hadden. We boften dus maar.
We hadden nu een wat meer recreatieve route uitgestippeld. Deels ging die via de Artland route. Dat is een route door Nedersaksen, wij volgden hem van Furstenau naar Gehrde. Dat was een route met behoorlijk wat klimmetjes en ook stukken door nog wat modderig bosgebied. Dat laatste was op de tandem soms wel hachelijk. Je hebt toch een wat zwaardere fiets en we waren blij dat we in de modder niet onderuit gingen.
Na al dat zware werk hadden we in Ankum wel wat lekkers verdiend (zie de foto).
Eindpunt van vandaag was Steinfeld. We hadden ons daar veel van voorgesteld, maar dat viel wat tegen. Bij de B&B dachten we dat de fiets achter slot en grendel kon staan, maar dat bleken we verkeerd begrepen te hebben. Dus de tandem maar mee op de kamer.
Verder bleek dat er geen ontbijt was, want dat hadden we van te voren moeten opgeven (beetje vreemd voor een bed and BREAKFAST).
Gelukkig is er vlakbij een goede backerei en daar kan je ook lekker ontbijten hebben we gezien.
In het dorpje zelf ook een vreemde toestand. We gingen wat drinken (er waren al amper cafés), en vroegen aan de cafe eigenaar of er ook restaurants waren. Nee zei hij, alleen ineen plaats een kilometer verderop. Toen we dat zaten te verwerken, bleek er twee deuren naast het cafe een pizzeria/doner restaurant te zitten. Waarom die man dat niet zei zal wel een Steinfelds raadsel zijn.
Maar goed, zo maak je dat ook weer eens mee.