De eerste etappe - Reisverslag uit Ermelo, Nederland van George Jansen - WaarBenJij.nu De eerste etappe - Reisverslag uit Ermelo, Nederland van George Jansen - WaarBenJij.nu

De eerste etappe

Door: Suzanne en George

Blijf op de hoogte en volg George

17 Mei 2014 | Nederland, Ermelo

We vertrekken om 9.00 uur. Uitgezwaaid door Jorge en Laura. Het eerste deel gaat langs Leimuiden en Uithoorn naar Vreeland. Daar drinken we koffie aan de Vecht. Het weer is inderdaad heerlijk, het is druk op het water en de brugwachter bij de ophaalbrug heeft het maar druk. Vanaf Vreeland gaan we via de knoopuntenroute naar Ermelo. Knooppunten zijn ideaal, behalve als je er eentje mist. Dan is het lastig zoeken naar de aansluiting. Via Kortenhoef, Laren en het pontje bij Eemdijk gaan we richting Spakenburg. Daar belanden we op het parcours van de plaatselijke marathon. De finish is toevallig net op een knooppunt, dus we stoppen daar even om de richting te zoeken. Dan wordt er omgeroepen "Wil die tandem zich verwijderen van de finish lijn". Wij druipen met rode hoofden af. Dan gaat het verder langs het randmeer (Nuldernauw). Daar hebben we wel wat wind tegen en de afstand gaat toch parten spelen. Tegen half vijf zijn we in Ermelo bij B&B Joy. Ziet er leuk uit, aan de rand van het bos. We worden vriendelijk ontvangen door Dick en Rijnie, twee gepensioneerden vanuit de zorg. 's Avonds lopen we naar het centrum van Ermelo en eten wat bij de Dorpskqmer. Heerlijk gegeten en als we weer bij de B&B zijn houden we het niet lang vol. Om 10 uur slapen we in een heerlijk bed.

• 18 Mei 2014 - 22:17

Elisabeth:

Oh Lieverds, wat heb ik gelachen dat jullie op die finish stonden.
    Fijn om zo gelijk weer iets te horen en dat de eerste etappe goed ging. Prachtig weer maar wel een beetje tegenwind begreep ik.
    Veel succes en ben erg benieuwd naar het volgende bericht. Wat een weelde om zo snel iets te horen.

dagdag E.P.