ROMA!! - Reisverslag uit Rome, Italië van George Jansen - WaarBenJij.nu ROMA!! - Reisverslag uit Rome, Italië van George Jansen - WaarBenJij.nu

ROMA!!

Blijf op de hoogte en volg George

31 Mei 2013 | Italië, Rome

En dat was het dan. Rome in 34 dagen. Om toch nog wat cijfers te noemen (want daar ben ik wel van), totaal 2.400 km op de teller, volgens Reitsma 13.355 hoogtemeters, het aantal zweetdruppels is een veelvoud daarvan. Het hoogste punt was de Arlbergpas, 1.793 meter hoog.
De beelden die voorbij komen zijn die van de landschappen, de rivieren, de bergen, de bijzondere steden en dorpjes waar ik doorheen gekomen ben. De ontroering toen ik de Rijn bij Remagen zag. Het Yes-gevoel toen ik boven op de Arlberg stond. De warme stoof in pensioen Arlberg na de afdaling. En de aankomst bij de Sint Pieter, waar mijn liefste klaar stond om de aankomst vast te leggen!
Maar ook van de mensen. Van Leo de Wit uit Rotterdam, die vaker even naar Italië fietste. Van Astrid en Bea uit Deventer en Anno en Marijke uit Alkmaar. Van Debby en Dean uit San Francisco. Van Monica die achter elkaar door Italiaans tegen me ratelde en omdat ik op gezette tijden si en no zei vond dat ik zo goed Italiaans sprak. Van Frau Schultes uit Pettneu die haar levensverhaal in een uurtje uit de doeken deed en niet te stoppen was. De fietsenmaker in Bludenz die m'n fiets schoonspoot en m'n banden oppompte. De eigenaar van hotel Sergente op de Passo della Futa waar ik een gratis bier van kreeg. Van de andere naamloze fietsers die (herkenbaar aan hun Reitsma boekje op de stuurtas) vroegen welk deel van de route je ging en kort wat ervaringen uitwisselden. Van de vriendelijke hotel- en B&B-eigenaren, wegwijzende mede-Europeanen, de aardige maar ook soms ongeïnteresseerde obers.
En het eten en drinken. In Duitsland en Oostenrijk de grote bieren en bij de koffie apfelstrudel. In Italië de cappuccino, de wijn, de prosciutto, de pizza's en pasta's.
Het weer was te koud, ook in Italië en dat was wel jammer. Maar ik heb relatief weinig regen gehad, maar 5 regendagen.
De dagen dat ik fietste heb ik als fantastisch ervaren. Het gewoon gaan op weg naar een volgende plek om te slapen. Ik heb nooit iets gehad van "vandaag even niet". Daarom is het ook maar bij 1 rustdag gebleven. De avonden waren moet ik eerlijk zeggen wel wat eenzaam soms. Ik heb veel gelezen en vond het erg leuk om de blog te maken en de reacties te lezen. Dank aan iedereen die het gelezen heeft en aan diegenen die de moeite namen een reactie te schrijven, dat was echt ontzettend leuk voor mij onderweg. Maar verder waren het soms erg stille uren in soms totaal verlaten B&B of appartementen.
M'n fiets heeft zich geweldig gehouden. Alleen 2 nieuwe pedalen en 4 nieuwe remblokjes. Daar mag ik m'n handen voor dichtknijpen.
En voor degenen die gevraagd hebben om foto's van mij op de fiets, ja dat is soms lastig in je eentje. Toch zijn er wel een paar gemaakt, ik zet hierbij in 1 keer op de blog.
En ja, wat is nu de boodschap. Ach, die is niet zo hoogdravend. Doe wat je wil doen, en doe het nu. Laat je niet verleiden om het uit te stellen tot later. Ciao!

• 31 Mei 2013 - 15:25

Peggy:

YOU DID IT......!!!!!!
    Van harte gefeliciteerd, echt geweldig!! En nu samen met Suz
    cultureel, culinair en romantisch genieten
    van deze prachtige stad!
    Hartelijke groet, Peggy

• 31 Mei 2013 - 15:30

Wilma & Bob:

hoi George gefeliciteerd dat je het gehaald heb en zo snel wij doen het je niet na hoor.
    we zijn blij dat je veilig in rome bent aangekomen nog veel plezier en geniet nog lekker daar tot gauw in nederland

Groetjes Wilma Bob en Pim

• 31 Mei 2013 - 15:37

Evert Jan:

Gefeliciteerd!
    Leuk om je verhalen te lezen en je bevindingen van onderweg te horen. Je bent een hele ervaring rijker, t was een lange tocht en je hebt ervan genoten.
    Groetjes uit Fours, Evert Jan.

• 31 Mei 2013 - 15:40

Nico En Lida:

Hoera je hebt het gedaan! Iets om trots op te zijn hoor en wat fijn dat je liefste dan bij het eindpunt te zien staan wachten op je. Dat vergoed al die uren van alleen zijn toch?
    Wij hebben genoten op afstand weliswaar en met minder zweetdruppels maar wel met een grote glimlach om ons mond. Goed gedaan George!

• 31 Mei 2013 - 16:51

Jozien:

Lieve George,
    Leuk om je laatste verhaal te lezen
    Wat waren we verrast, dat je dit ging ondernemen.
    Ik wist niet dat je zo'n goede conditie had
    Je bent er, fantastisch hoor, kanjer.
    Geniet verder samen in Rome.
    liefs van ons en Ma en een dikke kus!!!

• 31 Mei 2013 - 17:22

E.P.:

Van harte !!!! Je bent fantastisch !!
    Wat een prachtige ervaring.
    Dat je er ook zo van genoten hebt, van je omgeving, de dingen die je beleefde, mensen die je ontmoette,
    Ik heb er ook van genoten door je reisverslagen. Zal ze missen.
    Nog even samen met Suzanne genieten.
    Dagdag E.P.

• 31 Mei 2013 - 21:55

Reza:

Gefeliciteerd George! Goed gedaan! Leuk om met je 'mee te mogen fietsen'. Nog veel plezier daar!

• 31 Mei 2013 - 23:16

Johan & Marijke:

We doen het je niet na! Diepe buiging.......tot gauw en bedankt voor je beeldende verhalen.

• 31 Mei 2013 - 23:43

Astrid En Bea:

Wat super dat je er bent George!
    Gefeliciteerd. Wat een prachtige prestatie.
    We hebben je blog (..met enige jaloezie) steeds gevolgd.
    Leuke verhalen en mooie foto's.
    We wensen je nog heerlijke dagen in Rome toe samen met
    je vrouw!
    En wie weet komen we elkaar ooit nog eens ergens tegen op de fiets!
    Groetjes uit Deventer

• 31 Mei 2013 - 23:44

Jiska:

Geweldig!! Doel behaald!! Ik kan alleen maar zeggen: DAPPER!! Dit neemt niemand je meer af! Nogmaals, heerlijk geschreven, bedankt dat we mee mochten genieten van je reis!! Groetjes!

• 01 Juni 2013 - 10:25

Herman En Marja:

Complimenti! Bravo! Wat een geweldige ervaring en prestatie! Wat zal ik je blog missen! Heel veel plezier in Rome en tot gauw! Gustare deliziosi con la 2! A presto! Herman en Marja.

• 01 Juni 2013 - 10:30

Jaap En Klaartje:

Lieve George, gefeliciteerd kanjer, je hebt het toch maar gedaan, in je eentje. Wat een prestatie. We hebben genoten van je verhalen. Mocht de ABN onverhoopt failliet gaan, kun je altijd nog schrijver worden. Geniet nog een paar dagen met Suusje van het mooie Rome en................. van elkaar.
    Liefs en hele dikke zoenen. Jaap en Klaartje

• 01 Juni 2013 - 14:44

Wim En Cil:

Respect!!
    Leuk, de foto's van jou en je trouwe metgezel, die ook nog eens betrouwbaar bleek.
    In juli gaan we bij een vuur voor onze tenten hopelijk de rest van je reisverhalen horen.
    En de plannen voor een volgende monstertocht maken (dan met een maatje voor de eenzame avonden?)
    Geniet van Rome en van elkaar!
    Wim en Cil

• 01 Juni 2013 - 17:09

Attie:

Goed gedaan, George, gefeliciteerd! Leuk om je blog te lezen. Fijne dagen nog in Rome!

• 01 Juni 2013 - 18:48

Maaike:

Hoi George,
    Gefeliciteerd!!!! Niet te geloven, wat een prestatie, ik kan niet wachten om live je avonturen te horen! Ik doe het je niet na! Geniet nog lekker dit weekend samen met Susan!
    Een hele hartelijke groet!
    Maaike

• 01 Juni 2013 - 19:51

Jan En Willemien:

Ha George,

Geweldig gedaan. Het zal wel raar zijn om nu niet meer te hoeven fietsen. Afkicken waarschijnlijk.We hebben genoten van je reisverslagen. Geniet van de dagen dat je nog met Suzanne in Rome bent.
    Hartelijke groeten,
    Jan en Willemien

• 01 Juni 2013 - 22:25

Anton:

Gefeliciteerd man! respect, ik vond Rome met de bus al een eind HA HA geniet van je succes en tot het volgende seizoen op de tribune.
    Anton

• 02 Juni 2013 - 16:44

Ma Tack:

Hallo George,

Ik vind het knap dat je de tocht goed hebt volbracht. Mooi dat jullei weer samen zijn. Dinsdag goed reis naar huis.

Lieve groet Ma en Bram

• 03 Juni 2013 - 07:11

Rob Termeer:

Hi George,
    Klasse gedaan! Tot volgende week en ... leuke foto's.
    Gr, Rob

• 03 Juni 2013 - 10:16

Wilma Hooghiemstra:

Hallo George,

Wat een prestatie! Wat hartstolle ;eil dat Susan je stond op te wachten. Nog heel veel plezier!

groet Wilma

• 03 Juni 2013 - 11:53

Patricia:

Wauw!!! Een hele goede prestatie hoor! En... waar ga je de volgende keer heen, mijn voorstel: zuid spanje zou een goede optie zijn :)
    Tot snel! Groetjes Patricia

• 03 Juni 2013 - 12:13

Marilyn Peters:

Beste George,

Wat een prestatie - geweldig!! Wat moet het een heerlijk moment geweest zijn om op het Pieter plein in Rome je ' liefste ' te omarmen!
    Ik heb echt bewondering voor wat je allemaal alleen met je fiets hebt beklommen en mee hebt gemaakt.
    Deze ervaring zal onvergetelijk zijn en you did it!!!

Groet en geniet na, Marilyn

• 03 Juni 2013 - 20:51

Ginette:

Te gek zeg! Superprestatie! Nu nog effe lekker (na)genieten. Fijn dat het allemaal zo goed is gegaan! Wat gaat de tijd toch snel. Tot gauw!
    Gr Ginette

• 04 Juni 2013 - 15:59

André Kikkert:

Top prestatie! En nu vakantie? :-)