Bye, bye Toscane - Reisverslag uit Capodimonte, Italië van George Jansen - WaarBenJij.nu Bye, bye Toscane - Reisverslag uit Capodimonte, Italië van George Jansen - WaarBenJij.nu

Bye, bye Toscane

Blijf op de hoogte en volg George

28 Mei 2013 | Italië, Capodimonte

Rome komt nu steeds dichterbij. Vandaag Toscane uitgereden en de provincie Lazio ingegaan. Dat betekent ook dat het zware klimwerk voor het grootste deel achter me ligt. Nu zo af en toe nog wat heuveltjes, maar niet meer kilometers lange beklimmingen.
Toch overheerst van de laatste dagen het beeld van een fantastisch landschap, de stadjes etc.
Vandaag aangekomen bij het meer van Bolsena. Blijkbaar niet een van die Italiaanse meren waar het krioelt van de toeristen maar waarom weet ik niet, want het lijkt mij een heerlijke omgeving om vakantie te vieren. Het dorpje waar ik ben beland (Marta, vlakbij Capodimonte) zit helemaal in het zuiden van het meer. Leuk haventje, een boulevard met cafeetjes waar je cappuccino kan drinken voor 1 euro (als je het aan de bar bestelt en zelf mee naar buiten neemt).
En het weer gaat ook goed. Vannacht regen en vanochtend nog grauw, maar dat werd steeds beter en nu is het zelfs lekker om buiten in m'n shirtje koffie te drinken.

• 28 Mei 2013 - 19:52

Wim En Cil:

George, vraag eens iemand een foto van jou en je fiets te maken.
    Of jou met een cappuccino van een euro, of jou met je regenpak aan of....
    Je hebt nog 175 km de tijd.....

• 29 Mei 2013 - 17:26

Peggy:

Giorno George,
    Rome e in arrivo..!!

Wat spannend zeg!! Probeer je n beetje je gevoel vast te houden
    als je deze mooie stad op de zeven heuvels ten
    oosten van de Tiber?

Nog een paar dagen sturen en trappen.....:-)