Mooie Toscaanse dorpjes - Reisverslag uit Castell'Azzara, Italië van George Jansen - WaarBenJij.nu Mooie Toscaanse dorpjes - Reisverslag uit Castell'Azzara, Italië van George Jansen - WaarBenJij.nu

Mooie Toscaanse dorpjes

Blijf op de hoogte en volg George

27 Mei 2013 | Italië, Castell'Azzara

Maandagochtend, er staat een ontbijt klaar in 'mijn' Toscaanse huis. Terwijl ik ontbijt met Italiaanse broodjes, wat jam, cappuccino, een sapje en Italiaanse dolce, kijk ik door het raam naar het prachtige Toscaanse landschap. Zo zou het toch elke maandagochtend moeten zijn.
Maar of ik dan ook elke maandag een kilometer of 60 door het heuvellandschap van Toscane moet fietsen is een andere vraag. Dat valt niet altijd mee. Het is mooi, maar ook zwaar soms. Gelukkig heb ik de hele dag zon en blijft de temperatuur vriendelijk voor de fietser (en dus te koud voor de tijd van het jaar). Maar ik laat genoeg zweetdruppels achter op het Italiaanse asfalt.
Ik kom door dorpjes met mooie namen zoals Castelnuovo dell'Abate, Monte Amiata, Casteldelpiano en Arcidosso. Ik stop vandaag in Castell'Azzara. Daar zie ik geen hotels of B&B, dus ik vraag een vrouw of zij wat weet. Ze kijkt moeilijk, wijst wat verschillende kanten op, maar weet niet echt wat. Dan komt er een auto langs. De vrouw wordt enthousiast, laat de auto stoppen en vraagt wat in het Italiaans. De man in de auto blijkt toevallig de eigenaar van de Pizzeria 100 m verderop, die ook appartementen verhuurt.
Ik kan een heel appartement voor 1 nacht krijgen voor € 30,-. Op het briefje dat bij de duer van het appartement hangt staat een prijs van € 160,-, maar goed, ik klaag er niet over.
Alleen geen ontbijt en 's maandags zijn de restaurants in het dorp ook gesloten, dus ik moet voor m'n eigen eten zorgen vandaag. Maar de alimentari is wel open en het appartement heeft een keukentje, dus dat is geen probleem. Voor het eerst deze reis dat ik m'n eigen avondeten moet maken.
Er is geen Wifi, dus de foto's komen er morgen bij.

  • 27 Mei 2013 - 21:13

    Reza:

    Eindelijk afgelopen dagen de tijd genomen om je avonturen te lezen. En met plezier. Goed bezig Topper! Dus dat laatste 'stukje' vreet je ook zo weg he ;-)

  • 27 Mei 2013 - 22:20

    Jozien:

    Hoi George,
    Blijft leuk om je avonturen te lezen. Niet te snel fietsen he, anders ben je er eerder dan Suus ;)...... Groetjes en liefs van ons en Ma.

  • 27 Mei 2013 - 22:53

    Wim En Cil:

    Ha George,
    Vandaag scheen de zon in Nederland! Uit de wind was het zelfs aangenaam lenteweer.
    De hel van Toscane bijna doorstaan begrijpen we. Toch weer eens een ander perspectief dan vanaf de rand van het zwembad de glooiende heuvels overzien. Succes weer morgen, nog een paar dagen en dan kan je m in je armen sluiten: de Paus.
    W&C

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Italië, Castell'Azzara

George

Actief sinds 25 April 2013
Verslag gelezen: 2056
Totaal aantal bezoekers 39756

Voorgaande reizen:

26 Mei 2023 - 18 Juni 2023

Fietsen naar Lyon

24 Mei 2015 - 13 Juni 2015

Bergerac - Noordwijkerhout

17 Mei 2014 - 31 Mei 2014

Op de tandem naar Berlijn

29 April 2013 - 07 Juni 2013

Fietstocht naar Rome

Landen bezocht: