Fietsen door Toscane - Reisverslag uit Montalcino, Italië van George Jansen - WaarBenJij.nu Fietsen door Toscane - Reisverslag uit Montalcino, Italië van George Jansen - WaarBenJij.nu

Fietsen door Toscane

Blijf op de hoogte en volg George

26 Mei 2013 | Italië, Montalcino

Vandaag van Siena verder naar het zuiden. Onderweg is het zo mooi, ik blijf het maar zeggen. Ik kan om de kilometer wel een foto maken, maar daar zie je ook niet echt op hoe mooi het is. Het weer is beter dan gisteren. Fris, maar zonnig.
Ik stop in Montalcino. Een leuk Toscaans plaatsje. Nauwe, steile straatjes. Een heuse Duomo, nou ja als je Siena en Florence hebt gezien, dan ben je verwend natuurlijk.
En een Rocca, een fort op het hoogste punt.
Behoorlijk wat toeristen en heel veel wine-bars waar je wijn kan proeven en drinken.
Ook een groot aantal B&B's, niet zoveel hotels eigenlijk. Ik vind een B&B die klein is (maar 2 kamers en ik denk dat ik de enige gast ben), maar er prima uitziet. De eigenaar moet weg, maar ik mag het hele huis gebruiken van hem. Dus zo zit je plotseling in den Toscaans huis met een fantastisch uitzicht over de streek.
En naast de B&B zit een pizzeria waar ik al een bier heb gedronken omdat ik wat vroeg aankwam bij de B&B. Dus voor het eten vanavond hoef ik niet ver te lopen. Het kan toch allemaal een stuk slechter, nietwaar?

  • 26 Mei 2013 - 17:12

    Peggy:

    Hi George,
    Ben gister thuisgekomen uit Morayra en een week lang vanuit n luie stoel jouw reisverslagen gevolgd ! Als het op de kilometers aankwam nam ik nog maar n wijntje haha
    Je bent inmiddels al n heel eind gevorderd en de stip van het Vaticaan
    Komt steeds naderbij! Als ik het goed begrepen hen dan ga je deze week de eindstreep halen toch?
    Fijn dat je de weg zo goed trotseert zonder pech of zo maar meer fijn is het feit dat je onderweg ook zo geniet!
    Genietze nog verder en nog even en je kunt je persoonlijke triomph, het halen van je fietsreis naar Rome in de annalen opslaan!
    Nog even doorzetten dus ! Heel veel plezier nog!
    Keep up the spirit!! Groetjes

  • 26 Mei 2013 - 20:38

    Kees:

    Hai George,

    Weer begint hier toch wat te keren.
    Gisteren onverwacht geen regen tijdens 'ons' jaarlijkse fietstochtje.
    Heb het nu met Bertine en de badmintonclub gedaan.
    Weer even terug moeten denken aan de wielerbaan welke vorig jaar 2 x moesten nemen.

    Succes de komende week.

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Italië, Montalcino

George

Actief sinds 25 April 2013
Verslag gelezen: 725
Totaal aantal bezoekers 39755

Voorgaande reizen:

26 Mei 2023 - 18 Juni 2023

Fietsen naar Lyon

24 Mei 2015 - 13 Juni 2015

Bergerac - Noordwijkerhout

17 Mei 2014 - 31 Mei 2014

Op de tandem naar Berlijn

29 April 2013 - 07 Juni 2013

Fietstocht naar Rome

Landen bezocht: