De Po-vlakte - Reisverslag uit Ferrara, Italië van George Jansen - WaarBenJij.nu De Po-vlakte - Reisverslag uit Ferrara, Italië van George Jansen - WaarBenJij.nu

De Po-vlakte

Blijf op de hoogte en volg George

20 Mei 2013 | Italië, Ferrara

Vandaag een rit over het vlakke landschap van de Po-vlakte. Heerlijk weer, zo langzamerhand wordt het niet meer de vraag hoe hou ik het droog, maar hoe voorkom ik dat m'n energierepen gaan smelten.
Het is minder spectaculair, dit vlakke land, maar de dorpjes, de kerkjes er is nog steeds veel te genieten.
Ik kom in Ferrara aan en daar is wel een enorme onweersbui die ik al van ver boven de stad zie hangen. Het lijkt alsof de stad door de wasstraat wordt gehaald.
Ik pik er een paar druppels van mee voor ik in mijn onderkomen arriveer. Dat is een prachtig voormalig klooster. Ik installeer me en wacht tot over droog is voor ik de stad in ga. In het prachtige kasteel in het centrum is een politieke bijeenkomst aan de gang. Ik luister even naar de spreker in de gemeentezaal, maar omdat ik het niet versta weet ik ook niet of ik wel mee moet applaudisseren. Buiten enorm veel politie op de been en een paar demonstranten.
Dan barst helaas een nieuw onweer los en ik ga gauw naar m'n klooster terug. Hoop dat het weer droog is als ik ga eten.

  • 21 Mei 2013 - 07:11

    Rob Termeer:

    Hi George,
    In het zonnetje fietsen is je blijkbaar gegund na al die regen. In de regen is het gewoon minder leuk f8ietsen vooral omdat je minder geniet van je omgeving. Je maakt leuke dingen mee en ik ben blij dat inmiddels duidelijk is hoe je er af en toe een foto bij kunt plaatsen. Mooi weer gewenst!
    Gr, Rob

  • 21 Mei 2013 - 21:16

    Maarten:

    He George,

    Hoe zit het je gevoel voor tijd en afstand ? Lijkt me lastig . Verdeen s aan je teksten te merken dat je al aardig losgezongen raakt., ik kan het mis hebben...

    Gr, maarten

  • 21 Mei 2013 - 21:17

    Jaap En Klaartje:

    Nou George, wij zijn na een midweekje Texel, (ook mooi) en een druk weekend weer "in de lucht". Blij dat jij nu eindelijk mooi weer hebt. Bij ons is het echt prut. Winterjassen aan, de kachel snort lekker. Het lijkt nergens op. Maar we doen het er maar mee.
    Leuk dat het allemaal zo lekker gaat. Ik hoorde van Suus dat je verwacht eerder dan gepland in Rome te zijn. Super hoor. Zien we je ook weer gauw gezellig in Noordwijkerhout.
    Groetjes en tot gauw Jaap en Klaartje

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Italië, Ferrara

George

Actief sinds 25 April 2013
Verslag gelezen: 429
Totaal aantal bezoekers 39769

Voorgaande reizen:

26 Mei 2023 - 18 Juni 2023

Fietsen naar Lyon

24 Mei 2015 - 13 Juni 2015

Bergerac - Noordwijkerhout

17 Mei 2014 - 31 Mei 2014

Op de tandem naar Berlijn

29 April 2013 - 07 Juni 2013

Fietstocht naar Rome

Landen bezocht: