Fiesta di prosciutto - Reisverslag uit Montagnana, Italië van George Jansen - WaarBenJij.nu Fiesta di prosciutto - Reisverslag uit Montagnana, Italië van George Jansen - WaarBenJij.nu

Fiesta di prosciutto

Blijf op de hoogte en volg George

19 Mei 2013 | Italië, Montagnana

Omdat het gisteren zo'n heksenketel was in Verona, ben ik een paar leuke dingen van onderweg helemaal vergeten. Daarom alsnog.
Eerst kwam ik langs een kerkje Santuario Cristo della Strada. Een kerk inderdaad gewoon langs de weg. In de tuin een bijzonder Jezusbeeld. Het lag eigenlijk op een soort verhoging, in de tuin. Ik heb inmiddels door hoe ik makkelijk foto's kan toevoegen, dus deze zet ik erbij.
Verder was het een vlakke etappe, met 1 bult er in bij Rivoli. En dat was een behoorlijke bult, ik moest ongeveer 2,5 km met 10% omhoog. Eenmaal boven, ging het met hetzelfde percentage weer naar beneden. Leuk was dat ze daar een heel mooi fietspad voor aangelegd hadden. En omdat het zaterdag was, waren er een heleboel sportieve mannen en vrouwen die dit parcours blijkbaar als weekend uitje fietsten. Heel gezellig dus.
Ik had gisteren ook m'n eerste materiaalpech. Een van m'n pedalen begon te kraken. Ik kon er wel mee fietsen, maar ik was bang dat dat niet lang zou duren. Gelukkig was er 200 m van m'n hotel een fietsenmaker en omdat het zaterdag was, was hij ook nog open. Twee nieuwe pedalen er op en hij deed het weer als een zonnetje.
Vandaag leek het een regendag te worden, maar na een uurtje regen was het op. En kon je er alweer een matrozenpak van maken zou m'n schoonmoeder zeggen. Vanaf dat moment lekker zonnetje.
Het is nu echt het vlakke land. Ik ben uitgekomen bij Montagnana. En dat schijnt de stad van de prosciutto (ham) te zijn. Er was vandaag een soort feest met allerlei proeverijen in de stad (stadje). Niet vervelend.

• 19 Mei 2013 - 19:02

E.P.:

Hoi George,
    Wat een conditie heb je joh. Gisteren een tocht, dooffietsen voor een onderkomen, weer terug om Verona te ontdekken en natuurlijk weer naar je onderkomen.
    Petje af. Gelukkig dat je zaterdag je pedalen moest vernieuwen. Of lukt zoiets ook op zondag, denk het niet.
    Ik heb gisteren heel lekker maar vooral gezellig gegeten bij Zegers. Jorge nog even gezien, was aan 't werk.
    Heb je de ham al geproefd inmiddels ? Vast wel. Dik word je er zeker niet van na al die kilometers fietsen.
    Ga zo voort, ik kijk uit naar je volgende bericht.
    dagdag E.P.

• 19 Mei 2013 - 19:17

Johan & Marijke:

Voor dat je had gedacht dat je misschien maar weinig verhalen zou schrijven op je blog worden we wel verwend George! Je bent al een geroutineerde en geanimeerde schrijver inmiddels, het is niet vervelend om te lezen. Integendeel! We zien het helemaal voor ons. En op de foto idd wel een heel bijzonder beeld. Mooi! We wensen je nog vele mooie kilometers en droog weer! We kijken alweer uit naar je volgende verslag. Hartelijke groet Johan & Marijke

• 20 Mei 2013 - 11:04

Wim En Cil:

Ha George

Mooie foto van mooi beeld! En nog even tussen neus en lippen door een vleugje strak blauwe lucht....
    Hier helaas al dagen grauw. Met genoegen lezen we de voortgang van je reis. Je kunt nu bijna de 'bergen' van Toscane zien vanaf de vlakte?
    Groeten Wim en Cil

• 20 Mei 2013 - 12:40

Kozen:

hoi George,
    Je verhaal blijft boeien hoor, echt vakantie, want het fietsen is naast de procentjes :(
    goed vol te houden.... Kanjer hoor.
    Groetjes van ons.