Gekkenhuis Verona - Reisverslag uit San Martino Buon Albergo, Italië van George Jansen - WaarBenJij.nu Gekkenhuis Verona - Reisverslag uit San Martino Buon Albergo, Italië van George Jansen - WaarBenJij.nu

Gekkenhuis Verona

Blijf op de hoogte en volg George

18 Mei 2013 | Italië, San Martino Buon Albergo

Telefoontje met de Paus heeft geholpen. Vandaag heerlijk weer. Ben van plan naar Verona te gaan en daar op tijd een hotelletje te zoeken en dan de stad te gaan bekijken.
Gekkenhuis hier in Verona, de stad van Romeo en Julia. Naast de gewone toeristen en die zijn er al heel veel, is er een optocht met Middeleeuwse figuren (vaandelzwaaiers, trommelaars en gemaskerde dames) en speelt Verona ook nog een belangrijke wedstrijd. Het lijkt alsof ze Champions League hebben gewonnen als ik de hoeveelheid toeters en vlaggen zie, maar bij navraag blijken ze te zijn gepromoveerd naar de Serie A. En dan blijkt er op zondag ook nog een concert van One Direction te zijn in de Arena (niet de echte Arena natuurlijk, maar een of andere ouwe steenklomp).
Heel veel mensen op straat, rijen voor de kaartjes verkoop.
Betekent wel dat de hotelprijzen sky-high zijn. Goedkoopste dat ik kon vinden was €140,00 of anders kwam ik in wel heel dubieuze slaapplaatsen terecht.
Ik heb dus een aantal km buiten Verona een normaal onderkomen gezocht en toen weer teruggefietst om het gekkenhuis mee te maken.
Prachtige stad, veel te beleven en lekker eten en drinken.

• 19 Mei 2013 - 15:19

Lida En Nico:

Nou George, als ik jou zo hoor vermaak je je goed en val je met je neus in de feesten. Verona is een prachtige stad hè? En dat telefoon onderhoud van en met de paus zal ik onthouden, je weet niet waar het goed voor kan zijn. Nou geniet van het feestgedruis en zeker van de zon. Doen wij vandaag in Nederland ook.

• 19 Mei 2013 - 22:09

Wilco:

Hallo George. Ben sinds een aantal dagen ook je blog aan het lezen nadat ik Jiska en schoonouders erover gehoord had. Alles terug gelezen, erg leuk geschreven, zou er bijna jaloers op worden. Zo te horen maak je veel mee op zo'n fietstocht. Geniet i.i.g. nog een tijd van je tocht. Italië lijkt mij schitterend land, en ze hebben er sowieso lekker eten en lekkere wijnen. Groeten Wilco