Bella Italia - Reisverslag uit Meran, Italië van George Jansen - WaarBenJij.nu Bella Italia - Reisverslag uit Meran, Italië van George Jansen - WaarBenJij.nu

Bella Italia

Blijf op de hoogte en volg George

14 Mei 2013 | Italië, Meran

Een fantastische dag vandaag. Blauwe hemel, niet te warm en ik daal langzaam van de Alpen Italië in. Vanaf Glurns (Glorenza moet ik nu gaan zeggen) naar Merano ligt bijna over de hele route een prachtig fietspad, naast de rivier de Adige.
Onderweg leuke dorpjes, allemaal met hun kerkjes en allemaal met een eigen verhaal. De ene is het oudste van het dal, de ander heeft de hoogste spits en weer een is ingezegend door een paus in 1400.
Het landschap is indrukwekkend. Ik fiets zoals gezegd langs een stromende rivier met om mij heen de alpentoppen (met sneeuw) die maar heel langzaam lager worden. Ik rij nu ook van west naar oost, morgen buig ik af naar het zuiden.
Ben nu aangekomen in Merano, best een grote plaats met een gezellig centrum. Het ziet er al aardig Italiaans uit met z'n arcades en terrasjes, maar ze spreken er naast Italiaans ook nog Duits (het is hier ook nog Tirol).

• 14 Mei 2013 - 20:11

Kees:

Hai George,

Je ging wel als een speer maar nu ben je omtrekkende bewegingen aan het maken.
    Bang dat je veel te vroeg in Rome aan zou komen ?

Fiets ze en geniet van het mooie landschap om je heen.
    Zal je volgende week zaterdag missen.

Kees

• 14 Mei 2013 - 21:12

Peter En Francoise:

Wat een kanjer ben je! Helemaal de Alpen over gestoken! Je bent al in Italië !
    Sinds kort volgen we je blog, heel leuk geschreven! George, ga zo door! Groetjes

• 14 Mei 2013 - 21:29

Wilma Bob En Pim:

Hoi George,

Gisteren de link gekregen we hebben alles gelezen wat een ervaring zeg en wat knap dat je dit doet we keken ervan op dat je al zo ver bent.
    We wensen je nog veel fiets plezier en we blijven je volgen.
    Succes Groetjes Wilma Bob en Pim

• 14 Mei 2013 - 21:42

Nynke:

Beste George,
    Wat ben je al ver! En wat geniet je! Het klinkt fantastisch!
    Ga zo door! Voor dat je het weet ben je al in Rome!
    groetjes,
    Nynke

• 14 Mei 2013 - 22:55

Maarten:

He George,
    Dit klinkt allemaal wel heel aantrekkelijk en ontspannen. Heb je ook nog ontberingen te melden ?
    Veel plezier in het zonnige Italië. Hier regent het.
    Gr. Maarten

• 15 Mei 2013 - 07:53

Rob Termeer:

Hi George,
    Klasse! De Adige herinner ik mij ook vaag. Vandaag waarschijnlijk de alpen uit en richting Trento. Einde van de mooie bergtoppen en snelstromende riviertjes. Rij rustig anders is het zo snel voorbij. Onder het Gardameer is het overigens ook erg mooi, en de Po vlakte kan zeer warm zijn. Vergeet geen appeltje te plukken op vele boomgaarden. Met jouw lef, gezien al die gesloten parken en wegen, moet dat lukken ;-)
    Gr, Rob

• 15 Mei 2013 - 23:30

Peggy:

En toen daalde je Italie in..........wat een heerlijk gevoel moet dat zijn geweest.
    Heb je ergens kunnen markeren dat ' George was here....'??
    Ja, die Italianen moeten dat toch weten..:-)
    En nu dus op weg naar Rome.....hetgeen je uiteraard met gemak gaat lukken.
    Je doet het super zo te lezen. Wanneer denk je Rome te bereiken?
    Hier zien we af en toe de zon.......en houden we de paraplu in paraatheid.
    Nog heel veel veilige kilometers, keep your bike rolling..!! groetjes.