De tweede col (Resschenpass, 1500 m) - Reisverslag uit Glorenza, Italië van George Jansen - WaarBenJij.nu De tweede col (Resschenpass, 1500 m) - Reisverslag uit Glorenza, Italië van George Jansen - WaarBenJij.nu

De tweede col (Resschenpass, 1500 m)

Blijf op de hoogte en volg George

13 Mei 2013 | Italië, Glorenza

Gisteravond met 4 andere nederlanders (Astrid en Bea uit Deventer en Arno en Marijke uit Noord Holland) die in hetzelfde Gasthof zaten gezellig gegeten. Na ook een gezamenlijk ontbijt vandaag de tweede col in de Alpen beklommen, de Resschenpass.
Niet zo hoog als de Arlbergpas, maar als je denkt, dat wordt dus makkelijker valt dat tegen. Er is een echte beklimming van 6 km met een percentage van 7%. Dat was een echte met genummerde haarspeldbochten (11 in totaal). Heftig! Het weer was wel een stuk beter dan op de Arlbergpas. Droog en soms zelfs zonnig. Alleen de temperatuur was nog wat laag. Ik was optimistisch in m'n korte broek vertrokken, maar die heb ik onderweg toch maar omgewisseld voor een lange broek.
Na de 11 bochten had ik het steilste deel van de klim gehad, maar toen kwam er nog een lastig stuk van 8 km met soms steil, soms vals plat. Maar het was wel een prachtige klim, mooie uitzichten op de besneeuwde Alpen.
Ik ben door 3 landen gekomen, Oostenrijk, Zwitserland en uiteindelijk Italia.
Bij de heerlijke afdaling een dilemma. Het fietspad was afgesloten en er was een omleiding. Ik besloot toch het fietspad te nemen met het risico dat je na de afdaling toch niet verder kon.
Dat leek goed te gaan, in het dorpje Burgeis was de weg opgebroken maar daar kon ik lopend overheen.
Tot ik 2 km voor mijn einddoel vandaag tegen een hek opreed (nou ja, ik stopte wel op tijd), maar het was afgesloten in elk geval.
Maar ik was toch niet zo gek dat ik de afdaling die ik gehad had (met soms 20%) terug ging rijden. Dus op een of andere manier het hek open gekregen, er doorheen gesneaked en aan de andere kant van de opbreking hetzelfde gedaan. Gelukkig geen carabinieri die mee tegen hielden -:).

  • 13 Mei 2013 - 18:24

    E.P.:

    Hoi Geeorge,
    Ja een kaart is hartstikke leuk. Dankje.
    Ik heb wel in de gaten gekregen dat je niet bang bent voor gesloten hekken. Had dat toch niet achter je gezocht. Zo zie je, nu je weg bent leer ik weer een andere kant kennen.
    Maar.... het is behoorlijk pittig begrijp ik, of ....weten we natuurlijk.
    Knap dat je zo doorzet.
    Kijk uit naar de volgende berichten.
    Dagdag E.P.



  • 13 Mei 2013 - 18:24

    E.P.:

    Hoi Geeorge,
    Ja een kaart is hartstikke leuk. Dankje.
    Ik heb wel in de gaten gekregen dat je niet bang bent voor gesloten hekken. Had dat toch niet achter je gezocht. Zo zie je, nu je weg bent leer ik weer een andere kant kennen.
    Maar.... het is behoorlijk pittig begrijp ik, of ....weten we natuurlijk.
    Knap dat je zo doorzet.
    Kijk uit naar de volgende berichten.
    Dagdag E.P.



  • 13 Mei 2013 - 18:54

    Jan Rinzema:

    Ha die George

    we lezen het al: je hebt goed de smaak te pakken! Wat heerlijk dat je dit zo doet. We leven met je mee via je blog. En ... waar een wil is, daar zijn geen carabinieri!
    Succes! Nynke en Jan

  • 13 Mei 2013 - 20:39

    Wim En Cil:

    Ha George, wat een helse bergen!
    En wat een bikkelse mentaliteit. Dat het nog zo koud is daarboven....gelukkit straks de Povlakte met een heerlijk Italiaans zonnetje!
    Zet m op.

  • 14 Mei 2013 - 09:02

    Stefan:

    George,

    ik heb van Rob Termeer de link gekregen. Indrukwekkende tocht en mooie verhalen! Veel plezier en succes!

    PS: Wel jammer dat je niet even over de Silvretta pass bent gefietst.... ;-)))

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Italië, Glorenza

George

Actief sinds 25 April 2013
Verslag gelezen: 390
Totaal aantal bezoekers 39763

Voorgaande reizen:

26 Mei 2023 - 18 Juni 2023

Fietsen naar Lyon

24 Mei 2015 - 13 Juni 2015

Bergerac - Noordwijkerhout

17 Mei 2014 - 31 Mei 2014

Op de tandem naar Berlijn

29 April 2013 - 07 Juni 2013

Fietstocht naar Rome

Landen bezocht: